Egy átlagos ember reggel 8-kor felkel, főz magának egy kávét, kényelmesen kibattyog az erkélyére, megejti a korai, ébresztő cigarettázását, majd lezuhanyzik, új gúnyát ölt és elindul dolgozni. A munkahelyén kényelmesen végigjárja ötvenszer a konyha és az asztala közti útvonalat, bájcseveg a kollégáival, újabb és újabb bagószünetet tart, majd amikor délután 5-öt üt az óra, összepakol és elindul haza. Otthon megfőz magának és a családjának, vacsorázik, majd elfoglalja a kedvenc helyét a kanapén és megnézi a sorozata legújabb részét, ezután pedig nyugovóra tér. Az én munkám mást kívánt meg tőlem, melyet sokan fárasztónak, kínzónak neveztek volna, számomra azonban ideálissá vált már az évek során. Nem tudtam rutin fenntartani, az ügyeimtől függött a munkaidőm, de ígyis sokszor azon kaptam magam, hogy az irodámon kívül is csak az eseteimre tudtam gondolni, újból és újból végigvezetve fejemben a lehetséges alternatívákat, összegezve a bizonyítékokat és megtervezve a következő lépést. Az egyetlen kikapcsolódásom az volt, ha havonta, kéthavonta rávettem magamat egy apró szünetre és koncerteket, valamint darabokat látogattam a saját harmóniám érdekében is. Jól esett kitisztítani a fejemet, megfeledkezni arról ki is vagyok valójában és milyen felelősség nyomja a vállamat. A hibázás lehetősége bár csekély volt, annál inkább nyomasztó és bár feltételek nélkül bíztam a képességeimben, tudva, hogy más nem tudna jobb munkát végezni nálam, a kétely mindig ott motoszkált a fejem leghátuljában, hogy egyszer rontani fogok és ha ez megtörténik, akkora lesz, hogy sose fogom tudni megbocsájtani magamnak. Szerda este volt, a Manhattani Színház 7-től adta a Sevilla-i Borbély című operettet, ami a kedvenceim közé tartozott. Nem szerettem a musicaleket, a komédiákat annál is kevésbé, ha tehettem klasszikus darabokra jártam, melyek olyan területeket mozgattak meg bennem, amiknek a létezéséről egészen odáig nem is tudtam. Volt valami elbűvölő a hasonló helyekben, a maguk eleganciájával éreztették azt az emberrel, hogy valahova tartozik, hogy egy közösség tagja lehet, de leginkább, hogy az elit magába fogadja. Felvettem a frissen vasalt elefántcsont fehér ingemet, ráhúztam bordó öltönyömet, ehhez illő nadrágomat, legújabb bőr lépőimet, majd megindultam az eseményre. Sose szerettem társaságban járni ilyesmire, nem vonzott a gondolata, hogy valakivel beszélgetnem kelljen, miközben csendben is élvezhetem a történéseket, így most is egymagamban érkeztem meg a hatalmas épület elé. Szemet gyönyörködtető belmagasság, márványfalak, látványosan díszített oszlopok, plafonig érő ablakok, ezt nevezem építészetnek. Talán másodjára lehetek itt, nem ismerem még pontosan a járást, de tudom, hogy a balkonon foglalok helyet, így céltudatosan meg is indulok felfelé a vörös szőnyegbe bújtatott lépcsősoron. Elhúzva a függönyt, mely elválaszt engem a sorakozó vendégektől, helyet foglalok a bőr székemben, de nem vagyok egyedül. Teljes mértékig biztos voltam benne, hogy ez a hely csak nekem szól, hisz erre külön kérelmet nyújtottam be a személyzetnek, akik jóváhagyták az igényemet. - Elnézést - pillantok magam mellé egy fiatalabb hölgyre. Nem látom az arcát, szőke fürtjei néznek velem farkasszemet. Nem kívánok udvariatlan lenni, a nők tisztelet érdemelnek, de valahogy ki kell állnom magamért, most ismerkedni sincs kedvem. - Szerintem elnézte az ülőhelyét - szólok hozzá szelíden.
Re: The theatre assassination // Estelle & Lysander
Kedd Aug. 20, 2024 5:35 pm
so, where do I go in the process
when I'm just an apparatus?
Mint a saját életed főpróbája. Elgondolkozva, egyszerre kritikusan és furcsamód távolról szemlélem magam a tükörben; sosem tűntem még ennél idegenebbnek a saját szememben, pedig csak elővettem mindazt, ami életem elmúlt több mint harminc évét meghatározta. A nem túl sok, mégis makulátlan sminket, ami a monacói elit minden tagjának jóváhagyását elnyerte volna, valószínűleg csukott szemmel is fel tudtam volna vinni a bőrömre. A hajam egészséges csillogása és a tökéletesen elrendezett hullámok drága szalonokat idéztek. Az elegáns, türkiz színű, vállat szabadon hagyó ruha tökéletesen beolvadt volna az otthoni ruhatáramba és egyáltalán nem tűnt volna ki a gardróbban gondosan elhelyezett hosszú darabok mellett. A finoman fénylő anyag még csak nem is az én kezemnek köszönhetően simult ránc nélkül a testemre – nem bíztam volna a saját hozzá nem értésemre sem a tisztítását, sem a vasalását. Megvan a hátulütője annak, ha valakinek világ életében voltak emberei mindenre, főleg, ha egyszer csak egyedül találta magát, mint a kisujja. Szerencsére a pénz még mindig mindenre megoldást tudott nyújtani. Például azt is biztosította, hogy ha nem is leszek teljesen egyedül a páholyban – a jegyek eladásáért felelős hölgy sűrű bocsánatkérések közepette adta tudtomra, hogy sajnos egyetlen páholyt sem áll módomban egyedül igénybe venni –, azért tudtak nekem szerezni egy olyan helyet, ahol majdnem társaság nélkül lehetek majd. Elhelyezem a fehérarany, gyémántoktól csillogó fülbevalóimat is, majd a hozzáillő karkötő is a csuklómra kerül, mielőtt a kezem automatikus mozdulattal a gyűrűimért nyúlna. Az utolsó pillanatban állítom meg a mozdulatot, így ujjaim megállnak a levegőben és csak a tekintetem érinti meg az ékszereket. Az egyedi tervezésű gyűrűpár még sosem tűnt ennyire gyomorforgatóan csillogónak és... súlyosnak. Mielőtt még megálljt parancsolhatnék magamnak, elhúzom a kezem és helyette balommal egy határozott mozdulattal visszazárom a széfet, elzárva a gyűrűket is. Eddig azt mondtam magamnak, csak azért nem veszem fel őket, nehogy valaki levágja értük a kézfejem, de most először annyi drága ékszer van rajtam, hogy nem számítana. Mégis a széf sötétjében hagyom őket. Miután belebújok a magassarkú cipőmbe és kezembe veszem a hozzáillő táskát, még egyszer a tükörbe pillantok, és elfog egy kellemetlen érzés. A New Yorkba érkezésem óta nem tűntem ennyire ismerősnek... és mégis ismeretlennek. Összeszorítom az állkapcsomat, elfordulok a tükörtől és inkább útnak indulok.
A színház jellegzetes illatai és vonalai régi ismerősként ölelnek a keblükre, teljességgel lehetetlenné téve, hogy megszabaduljak a gyomromban megült kellemetlen érzéstől. Nem is tudom, mire gondoltam, amikor úgy döntöttem, érdemes lenne belevágni ebbe a... projektbe, ami mintha felidézné mindazt, amiről azt sem tudtam, hogy menekülök előle, míg ide nem értem. Elmúlt az a fellélegzés, amit a város szabadsága nyújtott. Mégsem hátrálok meg, ha már nekikezdtem; a személyzet egyik segítőkész tagja útbaigazít, így hamarosan elfoglalhatom a helyem a kényelmes székben, egyelőre megnyugtató magányba burkolózva. A többi vendéggel ellentétben én nem veszem elő a telefonomat és bújok kényszeresen a képernyő mögé, inkább őket figyelem odalent ülve, gondtalanul izegve-mozogva és csicseregve. Egyszerre szeretnék közéjük tartozni és mégsem. Csak akkor terelődik el a figyelmem, amikor balról mozgást érzékelek; a szemem sarkából látom a függöny mozgását, de nem bámulom meg feltűnően az érkezőt, akivel ezek szerint osztoznunk kell az erkélyen. Nos, legalábbis addig nem, míg meg nem szólít. Felé fordulok, hiszen egyértelmű, hogy senki máshoz nem szólhatott, és reménykedem benne, hogy nem az az extrovertált, kényszeresen beszélgető és ismerkedő fajta, aki végleg elvenné a kedvem a mai estétől... a szavai azonban azt sugallják, inkább egy cipőben járunk. Udvariasan elmosolyodom, hiszen ő is udvariasan kérdőjelezte meg az itt tartózkodásom jogosságát. – Sajnálom, de egészen biztosan ide szól a jegyem – rázom a fejem, ám a félreértések elkerülése végett előhúzom a táskámból a jegyet és meg is mutatom neki, hogy a saját szemével is láthassa: nem tévesztettem el semmit. Nem tűnik egyébként kellemetlen figurának, egy elegáns, jól öltözött, nyugodt kisugárzású férfi benyomását kelti; talán csak a szemei azok, amelyek szokatlanul és kissé zavarba ejtő élességgel figyelnek. Mindenesetre belekapaszkodom a feltételezésembe, miszerint mindketten ugyanazt keressük ma este: társaság helyett nyugalmat. – Ha ön sem vágyott ma estére társaságra, megígérhetem, észre sem fogja venni, hogy itt vagyok – fűzöm hozzá a feltételezésembe kapaszkodva, és ha nem muszáj, ennél többet nem is beszélek. Ha még a small talk is hozzáadódna a ma estémhez, egészen biztosan otthon érezném magam, és ahhoz nem sok kedvem van. Mindenesetre a szemközti balkon jól láthatóan szintén foglalt, odalentre pedig úgy sejtem, egyikünk sem menne szívesen, így aztán valószínűleg kénytelen lesz együttélni a csendes társaságommal az előadás alatt. Talán annyira bánni sem fogja, ugyanis – hacsak nem próbálja mégis megoldani valahogy a problémát, ezzel fenntartva a figyelmemet – amint lehetőségem adódik, már fordulok is újra előre, hogy az ígért csendbe burkolózva várjam a fények elsötétedését és az előadás kezdetét.
“I said, I don't mind, it takes time;
I thought I was better safe than starry-eyed.”
★ foglalkozás ★ :
businesswoman
★ play by ★ :
Annabelle Wallis
★ szükségem van rád ★ :
we were right 'til we weren't
★ hozzászólások száma ★ :
11
Re: The theatre assassination // Estelle & Lysander
Csüt. Aug. 22, 2024 12:12 pm
Estelle & Lysander
Szerencsésnek érezhettem magamat, ugyanis a nő feltűnően nem szerette volna összeakasztani a bajszát velem. Lehet csak a külsőm tette vagy életemben először jól tettem, hogy szelíden szólítottam meg valakit, ugyanis ez sokaknak inkább sugározta azt, hogy én vagyok a gyengébbik fél, akit könnyedén irányíthatnak. Szelíd volt és illedelmes, látszott, hogy ezekben a körökben mozog. Figyelmesebben végigvezetve tekintetemet rajta a ruhái, ékszerei és összességében az egész kisugárzása gazdagságot rejtett, így kicsit hitetlenkedve álltam a tudat felett, hogy pont egy ilyen nő ne tudott volna külön helyet szerezni magának, ha ténylegesen egyedül akarna ülni. Levontam a következtetést, hogy talán magányos, lehetséges, hogy frissen vált és titkon szeretné, ha valaki mást is tudhatna maga mellett egy darab során, lehet életében először van egyedül. Nem akartam megbántani, nem tűnt olyannak, aki ne venné a jelenlegi állapotában a szívére, ha kiküldetném innen, de tudtam, hogy a kollégák hatalmas fejmosást fognak tőlem kapni, ha már plusz 150 dollárt fizettem ki nekik annak érdekében, hogy teljes egyedüllétben élvezhessem a színházi szórakoztatást. Egy kellemes mosollyal bólintottam a szavaira, de tudtam, ha nagyon sokáig csendben üldögélünk egymás mellett, ez még ebben a tudatban is rettentő kellemetlenné fog válni. Sokszor hallom, hogy a párok a közös csendet preferálják, én ezt sosem értettem. Ha valaki mellém került kínosnak éreztem a légkört a zajtalanságban. Mivel még nem kezdődött el az előadás, így végképp valamit bájolognom kellett neki, hogy ezt feloldhassam. - Kér esetleg valamit? - szóltam hozzá szelíden. - Bevallom őszintén, rosszul érezném magamat, ha egy pohár vörösborral üldögélnék, amíg egy ilyen szép hölgy szomjas marad - próbáltam puhítani a saját kinézetemen. Tudtam, hogy a zord külsőm sokak számára rémisztő lehet, nem akartam rossz benyomást okozni neki. Egyébként is, őszintén beszéltem. Rettentő furán nézett volna ki, ha egy páholy közepén a férfi fogyaszt, a nő pedig ital nélkül marad. Reméltem, hogy érzi, hogy nem ismerkedni kívánok vagy tetszelegni neki és miután ő is megkapja, amire vágyik, békén is hagyjuk egymást.