Az iskolakezdés mindenki számára egy izgalmas dolog annak ellenére, hogy a tanulás lényegében egyáltalán nem tartozik a kedvenc dolgaink közé. Ettől függetlenül már elég érettek vagyunk ahhoz mindannyian, hogy tudjuk: azok az emberek, akik sok energiát fércelnek a tudástáruk bővítésébe, valamire vihetik az életben. Lehet, hogy tizenhat tizenhét éves korunkban kifejezetten népszerűnek tűnnek azok az úgynevezett rosszfiúk, akiket lényegében csak a sport és a partizás érdekli. Nálunk is nem egy ehhez hasonló diák van a suliban, viszont ugyanakkor szinte biztos voltam abban is, hogy az osztálytalálkozónkon érdekes sztorikat fogok hallani arról, hogy ki mit csinált. A másik oldalról ott van az is, hogy felhalmozhatunk egy csomó felesleges dolgot, amivel lehet majd a többiek előtt villogni. Én a magam részéről már vagy négy éve nem használtam a szó szoros értelmébe vett iskolatáskát, de egy évre előre több darabot is összevásároltam, így lényegében havonta tudtam cserélgetni azt, hogy mibe pakolok. Persze ha a teljes gyűjteményemet nézzük, akkor egy évig legalább tudnék minden anp más táskával suliba menni, a horribilis méretű gardróbomban pedig már egyre kevésbé férnek el a darabok. Ettől függetlenül az egyetlen dolog ami minden alkalommal élvezettel töltött el, hogy ténylegesen sorra vehettem az új back to school készletet, gondolok itt egészen a tollaktól a sminkekig mindenre. Idén egy kicsit előbb indult el számomra az iskolakezdés, mivel a fizika faktomat egy határozott karóval sikerült lezárnom az előző évben. Emiatt pedig sajnos évismétlésre kényszerültem az utolsó nagy hajrá után... Én pedig igyekeztem ennek az egésznek a jó oldalát nézni: még egyszer van esélyem arra, hogy a végzősök bálján királynő lehessek. Lényegében az egészben az volt az ijesztő, hogy egyáltalán nem féltem attól, hogy miként fogad az új osztályom. A legtöbben igyekeztem a bizalmamba férkőzni, mivel egy voltam a leggazdagabb családból származó diákok közül. Illetve kezdtem azt érezni az év végi elbeszélgetések után, hogy hiába erőltetik nekem annyira az orvosi pályát, mindenki számára egyértelmű, hogy épphogy meg tudom különböztetni a soros kapcsolást a párhuzamostól... Sajnos a fizika pedig egy olyan tárgy, amit az orvosi karon is fokozottan figyelembe vesznek. Elég rondán nézett ki a majdhogynem kitűnő bizonyítványomban az egyetlen egyes. Nem volt így más választásom, mint a szüleim unszolására bejárni egy korrepetálásra a suliba. Viszont mivel több órára is jártam nyáron – matek, biosz – heti két alkalommal. Az egészben az volt a legjobb, hogy az óráim általában délelőtt egykor kezdődtek és este hatkor zárultak... Nem, egyik sem tartott túl sokáig, szimplán csak hatalmas szünet volt közöttük. Nagyjából két napig bírtam ilyenkor pörgetni az Instagrammot órákon keresztül. A legtöbb barátom ilyenkor bulikon járatja az eszét és kávézókba jár, ahol gusztustalan mennyiségű kalóriát visz be a szervezetébe, nekem pedig olyan dolog miatt kell a suliban rohadnom, amit nem is kifejezetten szeretek. Pont ezért is indultam el a termek között, hátha addig találok magamnak valami elfoglaltságot. Ilyenkor még a büfé sem üzemel, tehát a folyton morcos Gerda nénivel sem tudok társalogni... Aki minden bizonnyal bárkivel szívesebben csevegne, mint velem. A második emeleten, egészen pontosan a folyosó végén levő terem előtt torpantam meg, amire ki volt ragasztva egy papír. Bár a tárgyakra való jelentkezésnek már rég vége volt, én mégis érdeklődve olvastam az ott tartott kurzus nevét: Irodalmi jelenségek lélektani elemzése Sokan nem gondolnák rólam, hogy a Glamouron vagy a Cosmopolitanon kívül mást is lapozgatok. Sőt, ha nagyon mélyre akarunk menni a jelenségben, ami engem körülvesz, akkor hát... Határozottan állíthatom, hogy sokan még ennek a tényén is meglepődnének. Bármennyire furcsa, olvasom a híradásokat és igyekszem naprakész lenni. Az irodalomóra számomra érdekes volt, ugyanakkor folyamatosan azt pumpálták belém, hogy nem fontos így nem maradt időm az órákra való felkészülésre és sokszor került puskázásra sor. Ettől függetlenül sokakat talán meglepne, hogy öt költőnél többet fel tudok sorolni, gondolok itt nem csak az amerikai irodalomra. Tehát úgy éreztem, hogy a sokkal inkább szabadidős tevékenységek ható kurzus érdekesebb lehet annál, hogy az ismerettségi körömből ki lett eljegyezve. Volt még vagy fél óra a papíron jelzett kezdő időpontig, tehát nem reménykedtem benne, hogy a tanár itt lesz, egyszerűen csak benyitottam a terembe. Viszont az ajtónál beljebb így sem jutottam, mert enyhe meglepettség ült ki az arcomra, amikor az asztalnál egy nálam alig idősebb, ázsiai férfit pillantottam meg. Legalábbis én a tanári karban keleti származásúval nem találkoztam, és ha tippelnem kellett volna arra, hogy ki fogja tartani az órát... Lényegében egy középkorú hölgyet képzeltem volna el, vagy egy már nyugdíj szélén álló bácsit... De semmiképpen sem egy olyan pasit, akit az én koromban egyszerűen nevetséges lenne magázni, mert annyira nem számottevő a közöttünk levő korkülönbség. - Öhm, jó napot, Mr...? – magam sem tudtam hogyan kellene befejeznem a mondatot, egyszerűen csak az ajkamba haraptam és hátrasimítottam az arcomból a szögegyenesre vasalt tincseket. Minden bizonnyal tisztában van azzal, hogy nem járok az általa tartott órára, de ha nem így lenne is egyértelművé tenné Gucci övem számára, hogy saját akaratomból nem feltétlenül tenném be ide a lábam... Az iskola közelébe sem jönnék a nyáron, ha a családomban nem faszfejkedne mindenki. - Csak azt szeretném kérdeni – magam sem tudom pontosan, hogy miért voltam ennyire zavarban, tehát igyekeztem összeszedni magam és beljebb botorkálni egy kicsit a terembe – Hogy maradhatok-e. Későn kezdődnek az óráim és nem akarok egyedül ücsörögni egy üres teremben, bár megértem ha már nincsen szabad hely a kurzuson. Ebbe az iskolába csak ribancok járnak, tehát szerintem az összes szabadbölcsész picsa az első sorért harcol minden keddi napon. Ahogy közelebb értem a férfihez, meg kellett állapítanom, hogy ő tipikusan az a fajta tagja a tanári karnak, akiről a lányok mindent tudnak és a titokban a barátnője ellen terveznek merényleteket. Az ilyen pasik sosem szinglik. - Illetve ha van még hely és lehetőség rá, akkor szeretnék feliratkozni szeptember elejéig az órára – amikor elé értem már a tőlem megszokható magabiztossággal beszéltem, teljesen megfeledkezve arról, hogy az általam viselt kimonoban úgy jártam-keltem a folyosókon, hogy lecsúsztattam azt mind a két vállamon. Minden kabátot és pulóvert így hordok épületeken belül.
I saw the signs and I ignored it ❝ Rose-colored glasses all distorted ❞
Set fire to my purpose, and I let it burn, You got off on the hurtin', when it wasn't yours, yeah, we'd always go into it blindly, I needed to lose you to find me, this dancing was killing me softly, I needed to hate you to love me
'Cause everybody's looking at you ❝ And I don't think you even notice ❞
That everybody's talking 'bout what you do, every time that you move, it ain't no secret, You don't need to try 'cause you doing you, got you owning this room, you're everyone's weakness
★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
★ foglalkozás ★ :
uni-student; Columbia - psychology
★ play by ★ :
Jane De Leon
★ hozzászólások száma ★ :
65
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Pént. Szept. 04 2020, 22:36
Cleo & Noah
"Education is the most powerful weapon..."
Kevesen vannak, akik igazán mellettem álltak már a kezdetektől fogva, amikor kitaláltam, hogy a vállsérülésem után tanár akarok lenni. Mindig is szerettem volna ezen a pályán elhelyezkedni, az életem egy pontján azonban túlságosan vonzott az, hogy sikeres sportoló is lehetek, na meg apámat is boldoggá tehetem és részben valóra válthatom az ő álmát. Utólag, illetve az elmúlt években való viszonyunk alakulásának fényében már nem tudok teljes mellszélességgel kiállni azon véleményem mellett, miszerint én is saját akaratomból és a sport iránt érzett passzióból akartam annyira karriert csinálni, az azonban kétségtelen, hogy nagyon haszontalannak és csalódottnak éreztem magamat, amikor kiderült; nem játszhatok már úgy többet, mint régen. Megkaptam, hogy örüljek, ha a fiammal dobálhatok majd később a hátsókertben, ne erőltessem nagyon azokat a tevékenységeket, amelyek a vállam aktív részvételével járnak. Akkor a kórházban nagyon dühös voltam magamra, amiért nyilvánvalóan egyedül nekem lehetett csak akkora szerencsém, hogy néhány pillanat alatt tönkretegyem az életem. Most visszatekintve, s ha csak és kizárólag a saját boldogságomat veszem figyelembe, már nem bánom, hogy így alakult. Talán sokkal inkább csak az a része visel meg, ami a környezetemmel történt azóta. Nomi heti rendszerességgel megy az idegeimre, holott korábban sikerült fenntartunk egy mindkettőnk számára kellemes és élvezhető kapcsolatot; az apámról kiderült, hogy évekig hazudott és titkolózott anya és előttem is; ráadásul azóta már sikerült elmérgesíteni a viszonyt a tulajdon öcsémmel is; a baráti kapcsolataimba tulajdonképpen már bele sem mennék ezen a ponton. Egy dolog maradt, ami ténylegesen is élvezhető maradt az életem, ez pedig annak a reménye, hogy a saját irodalom felé tanúsított szeretetemet valahogyan átadhatom másoknak és bővíthetem azok körét, akik még valamilyen szinten érdeklődéssel fordulnak a hasonló élvezetek felé - nem mellesleg elég nagy eredménynek számít, ha láthatom, hogy egy adott osztály mennyire fejlődik egy év alatt. Tény, hogy simán opció lehetne számomra az is, hogy elefántcsont toronyba vonult tudósként foglalkozom szépirodalommal és az egyes művek tanulmányozásával, de még az én mindennapokban tanúsított szótlanságom is ismer határokat, így nem sokáig bírnám, ha csak a saját társaságomra lennék ítélve egy poros irodában. Azt illetően, hogy nyáron miért is jelentkezem önként órákat tartani azoknak, akik bármiféle affinitást éreznek arra, hogy a korrepetálások során valamivel több tudást szívjanak magukba, mint korábban sikerült, nos... Mondhatni megvan a saját motivációm arra, hogy miért ne legyek otthon. Másrészt meg saját magam elég nagy pluszpontként értékelném az iskola részéről, ha egy frissen kijelölt helyettesítő tanár még arra is hajlandó lenne, hogy a nyári órákon részt vegyen. A tanárként való sikerességemet talán nem ezek az alkalmak fogják bizonyítani, mivel a legtöbben csak azért vannak itt, mert kötelező és ha már lehet választani, inkább az én órámon unatkoznak, mintsem matekon vagy kémián, holott a korom ellenére talán meglepően szigorú is tudok lenni - utóbbi nyilvánvalóan az elkövetkezendő tanév során sokkal inkább elő fog kerülni, mint ezen a néhány nyári alkalmon. Érdeklődve pillantok fel, amikor lépéseket hallok, s épp akkor nézek fel a telefonomból, amikor egy lány torpan meg az ajtóban. Leeresztem a kezem, s azon gondolkozom mennyire számít fura látványnak, ahogy az asztal lapjának támaszkodva, a hátamat mutatva a teremnek, épp a telefonomat nyomkodom, habár mivel még bőven van idő az óra kezdetéig, talán megbocsátható. Amúgy sem fogok elkezdeni itt olvasni, mert pont a hozzá hasonló esetek percenként megzavarnának, azzal meg már így sem érdemes flexelni, hogy mennyire szeretem az irodalmat, nem véletlenül lettem a tanára. - Mr. Song. Jó napot! - finoman biccentek, miközben fürkésző pillantásom nem veszem le róla. Nem láttam még korábban és megvan annak a lehetősége is, hogy szimplán csak eltévedt, vagy egy kérdést szeretne feltenni, habár nem látom be miért ne tudná ezt megtenni bárki mással is a folyosón. Azzal a részével nyilvánvalóan nem vagyok teljesen tisztában, hogy épp hányan is lehetnek odakint lézengve, akik segíthetnének neki - persze csak ha arra van szüksége. Nem szakítom félbe, amikor bejelenti, hogy kérdezni akar valamit, csak lerakom a telefonomat és valamelyest felé fordulok, még mindig az asztal szélének támaszkodva. - Nos, az óra nyitva áll minden érdeklődő előtt... - megnedvesítem az ajkaim, majd az asztalon heverő jelenléti ívért nyúlok, hogy ellenőrizni tudjam, hogy pontosan hány név is van rajta és valós válasszal tudjak szolgálni számára azzal kapcsolatban, hogy befér-e még vagy sem. - Akad még szabad hely, viszont... - kifejezetten halk sóhajt engedek meg magamnak, majd újra a lányra emelem a pillantásomat és legalább olyan határozottsággal folytatom, mint amilyennek ő akar szeptemberig az én óráimon maradni. - Remélem nem csak puszta időtöltésre fog szolgálni a kurzus, hanem élvezhető is lesz. Ms...? - Ellököm magamat az asztaltól és teszek pár lépést, hogy a túlsó oldalról felvéve egy tollat, most oda tudjam adni neki, a jelenléti ív kitöltésének erejéig, ahol a nevére és aláírására van leginkább szükség. Egyel több ember a saját statisztikámba és remélhetőleg még valaki, akinek a szemléletén még lehet formálni. - Itt lesz az órák lebontása és az, hogy mivel foglalkozunk majd hétről hétre - azzal előhúzok még egy lapot, amit a jelenléti ív mellé csúsztatok, amin táblázatba vannak foglalva az órák időpontjai, illetve az egyes írók és költők, akikkel foglalkozni szeretnék, ha a diákság is hajlandó a kooperációra. - A helyek szabadon választhatók, szóval... - A kezemmel finoman a terem padokkal és székekkel telezsúfolt fele irányába intek, s már-már azt várom, hogy ezzel be is fejeződött a kis beszélgetésünk, habár ha egyike lennék azoknak a jó fej, fiatal tanároknak, akiknek az óráig imádják, akkor most humorizálva kellene ismerkednem a vadonatúj diákommal. Kísérletet hasonlóra nem teszek, de azért egy kérdést még kinyögök. - Esetleg van kedvenc szerzője, aki a listán is szerepel?
My heart's hard of hearing, head full of sand Black water reflection I've got lost in a city park Time is often higher learning I'm still barely making grades It's just about imagination anyway
Touch of an angel, taste of a drug The look of a stranger who's seen too much Nothing comes for free, but you can pay with your heart If you got one Tell me all your questions, all you got to ask
★ lakhely ★ :
Manhattan (Chelsea)
★ :
★ idézet ★ :
❝... as the future hasn't happened yet, I guess that's up to you ...❞
★ foglalkozás ★ :
angol nyelv és irodalom tanár
★ play by ★ :
Lim Jae-beom
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Pént. Nov. 27 2020, 20:50
Noah & Cleo
Soha nem kedveltem különösebben a reál tárgyakat, ugyanakkor a szüleim szavai mindig hatással voltak rám. Egyszerűen elhittem nekik, hogy nem sokra mennék az életben a humán tudományokkal. Apa ennek lényegében tökéletes mintapéldája volt üzletemberként, aki rengeteg könyvet tart otthon. Szabadidejében imádott olvasni, egészen a klasszikus európai irodalomtól kezdve a Szürke ötven árnyalatáig már mindent láttam a kezében. Az utóbbi művek elméletileg azt szolgálták, hogy legyen fogalma a mainstream irodalomról és eltilthasson az undorító regényektől. Nem akartam mondani neki soha, hogy attól még, mert valami népszerű a korosztályomban, én nem feltétlenül leszek annak a fogyasztója, ez pedig igaz volt arra az égetnivaló regényre is, amit összesen három oldal erejéig bírtam, aztán elkezdtem belelapozgatni, de aztán csak megszabadultam tőle hamar. Több figyelmet lényegében nem érdemelt. Viszont rengeteg olyan könyv van, amit szívesen elolvasnék, ha lenne szabadidőm. Ugyan sosem hánytorgattam fel a szüleimnek, de nem igazán hagytak lehetőséget a művelődésre. Választanom kellett, hogy otthon kuckózom be, vagy pedig a barátaimmal és Cole-lal töltöm a kevés szabadidőmet, én pedig egyértelműen az utóbbi mellett tettem le a voksom. Bár az elmúlt egy év egészen borzalmas volt a fiú mellett, aki azt hiszem jobban megérti a szüleimet, mint én korábban bármikor. Utálom, hogy ugyanazt a követ fújja nekem, emiatt pedig nem igazán van lehetőségem arra, hogy megpróbáljak kitörni abból a helyzetből, amibe határozottan kényszerítve lettem. Így az egyetlen dolog amit tehettem, hogy meggyőztem én is magamat. Ha ők úgy látják, hogy tudnék teljesíteni az orvosin, az minden bizonnyal így is van. És egy olyan munkám lenne, ami az emberiség hasznára válna, tehát végül is közvetve ugyan, de tudnék másokon segíteni így is. Ettől eltekintve a kötelezőnél többet nem voltam hajlandó beleölni ebbe az egészbe, szóval egyértelműen nem vettem elő a plusz feladatokat a túlságosan is hosszúra nyúló szüneteimben. Mivel kimenni semmi értelme, lényegében annyi maradt nekem, hogy vagy kajálok és elhízom a fenekem, vagy más elfoglaltságot keresek. Jobb híján pedig az irodalomóra is megteszi... És az, hogy egy fiatal tanárt kaptunk, minden bizonnyal jó. Már nem azért, mert egy férfiról van szó, akiért a nálam jóval népszerűtlenebb lányok versenyezni fognak... Úgy, hogy a férfi minden bizonnyal rájuk sem nézne. Valószínűleg ki fogok készülni a kis stréberek állandó okoskodása miatt, de legalább addig is csinálok valami értelmeset. És ha már nagyon unatkozni kezdek, talán elkezdem megviccelni a lányokat és közlöm velük azt, hogy az ilyen pasikat nem az évszámok tökéletes felsorolásával lehet megfogni, meg amúgy a szexi irodalomtanár alapcsomagba beletartozik minimum egy eljegyzés is, és hamarosan le fog majd babázni a barátnője, ők meg boldogan élnek, amíg a pasi rajongótábora egyre csak gyűlik és reménytelenül belezúg sorra az összes lány. Egészen megnyugodtam, amikor azt mondta, hogy maradhatok az órán. Alapvetően nálunk se fizikán, se kémián nem voltak ilyen kedvesek, időben le kellett jelentkezni a tanároknál annak érdekében, hogy biztosítva legyen a helyünk. Ugyanakkor nyílt titok volt az is, hogy a képzésre csak azok járhatnak, akik különös érzékenységet mutatnak a mérnöki és orvosi karok felé... Tehát így például mindenki megszívta, aki csillagász akart volna lenni, és némi felkészítésre lett volna szüksége egy másik természettudományi tárgyból... Esetünkben talán fizikából. És hát alapvetően nem hinném, hogy minden folyosón csillagászjelöltek rohangálnának, de annak az eshetőségét sem zárnám ki, hogy ebben a suliban csakugyan van egy olyan kis cuki csodabogár, aki ilyen terveket szövöget. - Ennek örülök – egy halvány mosoly ült ki az arcomra, miközben a fülem mögé tűrtem az egyik elszabaduló tincsemet és igyekeztem ismét megkeresni a férfi tekintetét. Egyáltalán nem voltam előtte szégyenlős, az előbbi kézmozdulat sokkal inkább a praktikusságot szolgálta. Ha már egymáshoz beszélünk, akkor már lássa az arcomat rendesen, ne pedig a folyton rendetlenkedő tincsek rejtsék példának okáért a tekintetem. - Az majd kiderül – majdnem megvontam a vállaimat, de elég tiszteletlen lett volna ez egy tanárral szemben még akkor is, ha ennyire fiatalról van szó – Ballos. Cleopatra Ballos. Nem igazán kedveltem a keresztnevem teljes formáját, de Görögországban máig divatos névnek számít. Ugyanakkor pontosan tudtam, hogy ideje lenne elfogadnom, mert ha hivatalos ügyekben járok el, akkor nem használhatom a becenevemet. Elég idétlenül nézne ki, éppen ezért nem is akarom megváltoztatni. Általában a tanárok elsőként megjegyzik a nevemet, mert nem a tizenharmadik Jessica felhozatal vagyok. És hát mivel egészen jól tanulok, eddig pozitív tapasztalatok kötődtek hozzám. Gyorsan kitöltöttem a jelenléti papírt, aztán a felém nyújtott tematikát taglaló papírral kezdtem el inkább foglalkozni. Egészen meglepett, hogy feltűntek európai képviselők is a papíron, illetve akadt egy-két olyan szerző is, akiket egyáltalán nem ismertem. - Majd valahol hátrébb jó lesz... gondolom én – ha most leülnék az első sorba, akkor minden bizonnyal egész órán egy szúrós pillantást éreznék a hátamban, amiért takarom a tökéletes kilátást, és hát hátul már nem tudnak annyira figyelni – Biztos vannak olyanok, akik humán ágon akarnak továbbtanulni. Nekik azt hiszem fontosabb lehet az óra. Magam sem tudtam, hogy ezt egy irodalomtanárnak mondani mennyire lehet biztonságos, de ettől függetlenül léteznek bizonyos prioritások. Bármilyen meglepő, de a saját tárgyaimon én is előrébb ülök. Örülök egyáltalán, ha elég gyorsan tudom másolni a feladatokat, amiket később átbeszélhetek Cole-lal. A jobb napjaimon meg a feléig tudom követni a gondolatmenetet. - Tolsztojt kedvelem – jelentettem ki határozottan – Több szerző is van a papíron, akiknek szeretem a műveit, de ha egyet kellene kiemelnem, akkor számomra ő lesz a legérdekesebb. Legalábbis elsős koromban, amikor unalmas nyaralásokon kellett részt vennem, akkor határozottan egyet magammal vittem a hosszabb regényei közül, és nem kellett két hétig foglalkoznom a családban. Az már más kérdés volt, hogy tényleg tetszettek a könyvek. - Leginkább a dupla matekom utáni szünetet szeretném értelmesen kitölteni – pontosan tudtam, hogy az előbbi megnyilvánulásaim talán nem voltak olyanok, amik Mr. Song szájízének megfeleltek volna, hiszen kétszer is kvázi minősítettem egy olyan órát, amire még egy alkalommal sem ültem be – És jó lenne, ha valami olyannal éleszteném fel az agyam, ami érdekes is lehet. Tehát a lényeg, hogy bizakodó vagyok az órával kapcsolatban. A végére mondjuk már kevésbé voltam határozott, mert egészen zavarba ejtő volt ilyen dolgokat elmagyarázni neki. Talán okosabb lett volna, ha elfogadom, hogy a korábbiból nem feltétlenül jövök ki jól és csendben maradok? Ennek az eredményét talán már nem fogom megtudni. - Mennyire interaktív az óra? – tettem fel azt a kérdést, ami a leginkább foglalkoztatott – Lesznek nekünk is projektjeink, vagy leginkább Önt fogjuk hallgatni? Esetleg beszélgetések lesznek? Az irodalom határozottan olyan terület volt, ahol az óratartás egészen sokféleképpen történhetett. Talán pont ezért is voltam úgy vele, hogy ezen a kurzuson jobban fogom magam érezni, mintha csak a telefonom akksiját szívnám le másfél órán keresztül.
I saw the signs and I ignored it ❝ Rose-colored glasses all distorted ❞
Set fire to my purpose, and I let it burn, You got off on the hurtin', when it wasn't yours, yeah, we'd always go into it blindly, I needed to lose you to find me, this dancing was killing me softly, I needed to hate you to love me
'Cause everybody's looking at you ❝ And I don't think you even notice ❞
That everybody's talking 'bout what you do, every time that you move, it ain't no secret, You don't need to try 'cause you doing you, got you owning this room, you're everyone's weakness
★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
★ foglalkozás ★ :
uni-student; Columbia - psychology
★ play by ★ :
Jane De Leon
★ hozzászólások száma ★ :
65
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Kedd Dec. 29 2020, 22:09
Cleo & Noah
"Education is the most powerful weapon..."
A diákokkal való kapcsolattartás mindig is olyan része volt a hivatásomnak, amelyet azt hiszem lehetetlenség tankönyvekből tanítani. Nyilván mi emberek működünk valahogy, bizonyos értelemben ugyanazok a dolgok tartanak fenn bennünket. Evés, alvás és a további létszükségletek. Mindezeken a közös pontokon kívül azonban mint emberek, nagyon másak vagyunk. Ezért sem lehetséges egyformán, ugyanazon módszereket alkalmazva megközelíteni minden embert. Nem mindenki nyílik meg ugyanolyan könnyedén, nem mindenkinek eleme az irodalom az iskolában. Akik a reál tárgyak irányába húznak, másképp nyerhetőek meg, mint azok, akiknek egyébként is lételeme az olvasás és legalább valamelyest vonzódást mutatnak a tantárgy iránt. Ettől függetlenül persze ugyanúgy próbálkozni kell. Sokszor az olyan tanulók figyelmének a megnyerése bizonyos elégtételt és örömöt hoz, akik kezdetben egyértelműen kimutatják a nemtetszésüket, vagy érdektelenségüket egy-egy téma, vagy maga az egész tantárgy iránt. Én magam mindig igyekeztem abból meríteni, hogy személy szerint miért választottam az amerikai irodalmat és a nyelv oktatását, amit beszélünk. Talán az ázsiai felmenőim miatt sokan felhúzzák a szemöldöküket, amikor először elmondom, hogy pontosan mivel is foglalkozom, viszont mindig is elutasítottam azt a felfogást, hogy bármi más lennék, amerikai állampolgáron kívül. Lehet, hogy a családom idősebb tagjai nem Amerikában születtek és még csak nem is európai felmenőkkel rendelkezem, de attól még ez az ország továbbra is a kontinens olvasztótégelye. Ebből a szempontból úgy érzem sosem tartottam fontosnak más véleményét, miután eldöntöttem, hogy tanár akarok lenni, habár voltak, akik kételkedtek a döntésemben és azzal is tisztában vagyok, hogy apám sokkal jobban szerette volna, ha maradok a sportnál. A vállsérülésemet követően viszont úgy éreztem soha nem akarok semmilyen pályára lépni már. Voltak helyzetek, amikor maga az osztályterem, amelyben adott órát adtam, épp eléggé sportmérkőzésre hasonlított - az én fejemben legalábbis biztosan. Jóformán fogalmam sincs milyen lehetek tanárnak. Mindig kaptam visszajelzést a megfelelő emberektől és kifejezetten tetszenek azok az iskolák is, akik a diákjaikat is megkérdezik arról, hogy melyik óra milyen volt számukra, mi az amin a tanárnak változtatnia kellene. A magam részéről szerettem azt hinni, hogy bárki számára érdekes órát tarthatok, és hogy olyanokat is be tudok vonni, akik adott esetben nem lelkesednek annyira az irodalomért. A célom legalábbis ez volt. Ezért is igyekeztem pozitívan kezelni azt, hogy újabb ember érdeklődött a kurzus után, amit tartok, még annak ellenére is, hogy állítólag van még mit tanulnom az érzéseim mások felé való kimutatását illetően. Én azt mondom, hogy ez örök hibám marad és huszonöt évesen már nem olyasmi, amiben túl sokat tudnék fejlődni. A megfelelő emberek így is mindig tudják, hogy mit gondolok és mit érzek velük kapcsolatban. Bólintással konstatáltam, hogy mindketten - a lány és én magam is - épp eléggé örülünk a helyzetnek és annak, hogy betoppant ide, amennyire ilyenkor illik. Nem fogok úgy tenni, mintha különösebben mércét jelentene számomra, hogy éppenséggel hány diák van ebben a teremben minden egyes alkalommal, mert ez olyasmi, amin nem fogok görcsölni, legyek kezdő, vagy tapasztalt a pályán. Nem csak a diákok miatt szeretem csinálni, hanem magam miatt is. - Igen, biztosan kiderül. - Éreztem, ahogyan megrándul megrándulnak a szemöldökeim, ugyanakkor igyekeztem viszonylag hamar rendezni a vonásaimat. Ez az a pont, ahol minden alkalommal elgondolkodom azon, hogy bár a tanári pálya választását nem tartom komplett elmeháborodott ötletnek magamtól, de talán a korosztályon, akiket tanítok, lehetett volna csiszolni és egy kicsivel többet gondolkodni. Egyrészt korban elég közel állok hozzájuk ahhoz, hogy ha akarom, jófejnek tartsanak, de ha nem húzok meg egy megfelelő határvonalat, akkor egyszerűen nem vesznek komolyan. Ez talán az egyetemi hallgatók körében nem minden alkalommal lenne annyira pofátlanul érzékelhető, mint a gimnazisták között, általános iskolások között pedig nem is lenne releváns ez a kérdéskör. - Örülök, Ms. Ballos. Remélem élvezni fogja az órát. - Egészen érzelemmentes hangon sikerül megszólalnom. Ha egy valamiben biztos voltam, akkor az az, hogy egyedül a saját gyerekemmel lettem volna képes kivételezni, viszont sosem volt tervben, hogy a saját gyerekem majd az én osztályomba járjon, pontosan azon okból kifolyólag, hogy ne érezze úgy, hogy nyomás alatt van, vagy hogy csak mert én vagyok az apja, kivételezek vele. Ehhez persze mindenekelőtt egy gyerekre lett volna szükség, akit a sajátomnak nevezhetek, de ilyenekkel még nem rendelkezem és a közeljövőben nincs is rá kilátásom. - Ha nem látja majd a táblát, beszéljen valakivel a többiek közül és cseréljenek. - Engem személy szerint soha nem érdekelt túlzottan, hogy ki kicsoda mellett foglal helyet, vagy mennyire lát. Majdnem felnőtt embereknek meg kell tudni oldaniuk maguk között. - Mindenki azért van itt, mert érdekli valamennyire az irodalom, ami bizonyos értelemben hozzátartozik az általános műveltséghez. - Lepillantok az asztalon előttem heverő papírokra, amiket ide-oda tologatok az ujjaim között, amelyek finoman leérnek az asztal lapjára. - Remek. Remélem a többi óra is élvezhetőnek bizonyul majd. - Halovány, alig érzékelhető mosoly jelenik meg a szám sarkában, amikor felemelem a fejem és újra az előttem álló lányra nézek. - Értem. - Csendben hallgatom a szavait, amelyekre előbb csak rövid választ adok, viszont amikor a pillantásom a már teremben várakozó, az egyik első padban ülő diákra vándorol és a felvont szemöldökeivel találom szembe magam, mintha csak várná a további válaszomat, finoman megköszörülöm a torkom és folytatom. - Ahogy már említettem... Az órán olyan szerzőket próbálok megismertetni a résztvevőkkel, akiket mind ismerhetünk és az általános műveltségbe tartozik, hogy legalább egy művet olvassunk tőlük életünk során. De nem feltétlenül és legfőképp nem pusztán a legismertebb műveik alapján szeretném őket vizsgálni. - Remélhetőleg ez kielégíti Cleopatra és a másik tanuló igényeit is, ami a válaszadást illeti. - Nos, én szeretem azt hinni, hogy minden irodalmi mű gondolatébresztő tud lenni. - Újra megjelenik a mosoly a szám szélében és nagyon igyekszem, hogy a hangom ne menjen el egyfajta lekicsinylést sugárzó irányba. - Beszélgetéseket szeretnék kezdeményezni, de ha valami magyarázatra szorul, akkor kicsivel részletesebben belemehetünk a témába. Ha valakinek kérdése akad, arra is szívesen válaszolok. - Finom bólintással jelzem, hogy itt a mondandóm vége. - A projekteket illetően kicsit szűkösnek tartom a kurzus adta kereteket arra, hogy mindenki projektmunkáját értékelni is tudjuk. Ha esetleg ötletet ad egy téma és szeretne megvalósítani valamilyen projektet, nyilván van rá lehetőség. De előtte beszéljük meg. - Fontos, hogy egyszerre legyen szórakoztató, de informatív is az óra. - Adott szerzőket együtt és önállóan is lesz lehetőség feldolgozni. Gondolom ez így teljesíthetőnek tűnik, igaz?
My heart's hard of hearing, head full of sand Black water reflection I've got lost in a city park Time is often higher learning I'm still barely making grades It's just about imagination anyway
Touch of an angel, taste of a drug The look of a stranger who's seen too much Nothing comes for free, but you can pay with your heart If you got one Tell me all your questions, all you got to ask
★ lakhely ★ :
Manhattan (Chelsea)
★ :
★ idézet ★ :
❝... as the future hasn't happened yet, I guess that's up to you ...❞
★ foglalkozás ★ :
angol nyelv és irodalom tanár
★ play by ★ :
Lim Jae-beom
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Vas. Márc. 07 2021, 11:14
Noah & Cleo
Ahogy a velem szemben álló férfit, néha egy-egy pillanatra szemügyre vettem, igyekeztem kicsit belelátni abba, hogy ő milyen ember lehet, és mi okból van nálunk. Mivel elég híres iskolába járok, nem lepődtem volna meg azon, ha a férfi még egyetemista lenne, és a gyakorlatát töltené le a nyári kereteink között. Aztán az is lehet, hogy már egy harminchoz közelítő, házas emberről van szó, aki az amúgy biztosan nagyon szép feleségével az első babáját várja. Ha még ez nem játszik nála, akkor minden bizonnyal hamar éri hasonló áldás akkor is, ha nincs barátnője. Olyan irodalomtanárok amilyen ő is, lényegében a sorozatokban vannak, ugyanakkor a realitás talaján kell maradnunk. Ahogy vetettem egy pillantást a mögöttem helyet foglaló tanulókra, egyszerre kezdtem el sajnálni őket, és láttam egytől egyig szánalmasnak mindegyiküket. Mert minden bizonnyal Mr. Song feneke vonzotta ide az olvasni szerető, perverz kis szürke egérkéket, akik abban reménykednek, hogy majd ők lesznek a következő felesége. Mindezt talán a lányok is érzékelhették, mert akaratom ellenére összehúzták kicsit magukat, én pedig a fejemet csóválva vezettem vissza a tekintetemet újra a férfira. Tuti, hogy nem szingli és elég távolságtartónak tűnik ahhoz, hogy ne rontson meg diáklányokat a szertárban, mint az a tesitanárunk, akit két évvel ezelőtt hasonló miatt rúgtak ki. Mindenesetre a szüleim összeegyeztethetetlen elvárásai miatt kiskoromban sok olyan könyvet nyomtak az orrom alá, amik hiába voltak klasszikus darabok, ennek ellenére is szerettem őket olvasni. Emiatt nem mondhatom azt, hogy utálom az irodalmat, sőt sokkal inkább éreztem magam humán beállítottságúnak. Mivel apa hobbija az olvasás volt, lényegében az otthoni dolgozószobája tele volt jobbnál jobb darabokkal. Ha pedig a mamához mentem, vagy nyaraltam, akkor mindig az ő polcáról választottam valamit, mert azt hiszem rá még mindig jobban hasonlítottam, mint anyára. Ezért az ízlésünk is hasonlónak volt nevezhető. Persze könyvmolynak így sem mondanám magam, de fordultak elő helyzetek, amikor olvastam. Azt hiszem így lehet definiálni a kapcsolatomat azzal a tárggyal, aminek a kurzusára most betévedtem. Pár percnyi beszélgetés, illetve néhány pillantás, amivel akaratlanul is felmértem azt, hogy kivel állok szemben – ez akkor is fontos, ha egy tanárról van szó – viszont lényegében kevés ahhoz, hogy kiismerjünk valakit. Az én hátamat pedig nagyon szúrták az időközben megtelni igyekező teremben a kis lánykák pillantásai, ennek ellenére mégsem akartam rövidre fogni a beszélgetést. Sosem voltam annak a híve, hogy azokat a diákokat bántsam, akik a diákok közötti hierarchiában alattam voltak, viszont arra sem volt szükségem, hogy valaki a sarkamban lihegjen és minden alkalommal a hajamat és a ruháimat dicsérje csak azért, mert nekem több „barátom” volt, mint nekik. Minden bizonnyal úgy fog híre menni ennek az egész incidensnek, hogy én a tanárral flörtöltem, de a mi sulink kifejezetten mérgező, ami a diákok közötti kapcsolatot illeti, tehát nem érdekelt. Ha valaki az egyik teremben befingott, akkor két emelettel feljebb azt fogják majd beszélni a többiek, hogy az illető beszart. Minden bizonnyal nem én leszek az egyetlen lány, aki szóval tartja a férfit, így lényegében még a tanévkezdés előtt el fog terjedni az, hogy az egész suli az irodalomtanárral flörtöl. - Így lesz – nem jelentett különösebb problémát, hogy álljam Mr. Song tekintetét annak ellenére sem, hogy minden bizonnyal olyat mondtam a korábban, amivel kinyitottam a bicskát a zsebében. Én nem akartam egy lenni azok a lányok közül, akik nyájaskodva közelítik meg őt, mert eléggé szerettem és tiszteltem magam ahhoz, hogy ne egy tanár miatt ejtsek ki olyan dolgokat a számon, amiket talán nem tennék meg. Egyáltalán nem voltam vele udvariatlan, szimplán csak igyekeztem szavakba önteni azt, hogy én magam sem tudom mi előtt állok. Mivel vesztenivalóm nincs a kurzuson, lényegében teljesen mindegy volt, hogy tetszik-e majd nekem vagy nem. Azzal meg fogom tisztelni őt, hogy nem veszem elő a mobilomat, mert lényegében nekem szívesség az, hogy itt lehetek. A továbbiakra csak bólintottam egy határozottat, nem kívántam fejtegetni azt, hogy mennyire örülök annak, hogy beengedett a kurzusára. Ha teljesen őszintének kellene lennem, akkor be kell ismernem azt, hogy lényegében végig sem néztem a választható listákat, szimplán csak bejelöltem a nekem fontosokat. Pont ezért is tartottam attól, hogy valami szabályzatba ütköző dolgot teszek azzal, hogy ide jöttem, de minden bizonnyal, ha valaki, akkor egy ilyen kiállású férfi biztosan nem szegné meg a neki előírtakat egy diákja miatt se. - Rendben – a magam részéről biztos voltam benne, hogy tökéletesen beérem a hátsó kilátással is. Innentől kezdve senki sem mondhatja, hogy nem vagyok kedves azokkal a reménytelen kislányokkal, akiknek minden bizonnyal az új beszédtémája a fiatal tanárunk lesz. Mondjuk el tudom képzelni, hogy a baráti körömbe is fel fog merülni, mert mi sem vagyunk szentek, mindig megbeszéltük azt, ha egy olyan tanár érkezett hozzánk, aki méltó volt arra, hogy legeltessük rajta a szemünket, de én a magam részéről ettől nem éreztem különlegesnek a férfit. Én nem voltam annyira elvadult, mint a korosztályom egy része, bár az idősebb nők köreiben is nem egy olyan, akinek mondjuk egyenruha fétise van. Én Cole-lal is beértem, mert voltak jobb pillanataink. Viszont nem izgattak fel az olyan tiltott gyümölcsök, mint amilyennek számít a köreinkben ez a férfi. És nem tartottam azt sem eredménynek, hogy tanít és mellette jól néz ki. - Ez igaz, de nem szeretném elvenni a lehetőséget azoktól, akiknek nagyobb szüksége lehet a tudásra – ezen a ponton viszont tényleg őszinte voltam – Én azért jöttem, hogy értelmesen töltsem el az időt, amíg várok a későbbi kurzusokra, tehát ha úgy vesszük ez számomra inkább olyan szórakozási lehetőség, amivel megéri foglalkozni? Ami sokkal értékesebb az Instagram görgetésénél? Itt viszont már bizonytalanul pislogtam rá. Nem igazán akartam degradálni a tantárgyát, viszont abban sem voltam teljesen biztos, hogy jól öntöttem szavakba a gondolataimat. Mindenesetre annak ellenére, hogy nem akartam picsaként viselkedni előtte, így is jóval határozottabban viszonoztam a mosolyát. Addig gondolatban már semmiképp sem szerettem volna elmenni, hogy most vajon én mosolyogtattam meg, vagy pedig csak kedves akart lenni velem, mert mindennek nincs jelentősége. - Nem fog gondot okozni a felkészülés – egy bólintással nyugtáztam a kérdésére a választ, miután végighallgattam azt a tantervet, amit kitalált. Gondolom ezek elhangzottak az már, csak mivel én később csatlakoztam, szerettem volna tudni a részleteket. Ezen a ponton nem maradt már túl sok kérdésem, ami a kurzust illette. Újra hátrapillantottam a lányokra, akik úgy függtek a férfi szavain, mintha már el is kezdődött volna a kurzus. Nem kellett sokat agyalnom azon, hogy mit szeretnének tudni, viszont azt is éreztem, hogy nem elég bátrak ahhoz, hogy erre nyíltan, és egyenesen rá merjenek kérdezni nála, így még mielőtt a helyemre mentem volna, újra visszapillantottam Mr. Songra, és én magam szántam el arra, hogy szavakba foglalhassam azt, ami minden bizonnyal sokakat érdekelt. - Mr. Song – azért elkezdeni mégsem volt annyira könnyű, mint ahogyan azt én elképzeltem – Van valami, amit még szeretnék megkérdezni puszta kíváncsiságból. Kicsit beharaptam az ajkam, mert azért mégiscsak zavarba ejtő volt egy ilyet odanyomni egy huszonéves férfi orra alá. Viszont én magam is kíváncsi voltam arra, hogy milyen szerepet tölt be a suliban a továbbiakban, meg amúgy sem a családi állapota után érdeklődöm, szóval ebben talán nincs semmi fura. - Csak nyárra jött, és valami gyakorlati munkát lát el itt, vagy pedig szeptembertől újra találkozhatunk Önnel? – a hangom halk és nyugodt volt, azonban a pillantásomba vegyült némi kíváncsiság. Nagyon reménykedtem benne, hogy ha szeptemberben esetleg megjelenik majd az órámon, akkor most nem égettem le magam ezzel a kérdéssel annyira.
I saw the signs and I ignored it ❝ Rose-colored glasses all distorted ❞
Set fire to my purpose, and I let it burn, You got off on the hurtin', when it wasn't yours, yeah, we'd always go into it blindly, I needed to lose you to find me, this dancing was killing me softly, I needed to hate you to love me
'Cause everybody's looking at you ❝ And I don't think you even notice ❞
That everybody's talking 'bout what you do, every time that you move, it ain't no secret, You don't need to try 'cause you doing you, got you owning this room, you're everyone's weakness
★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
★ foglalkozás ★ :
uni-student; Columbia - psychology
★ play by ★ :
Jane De Leon
★ hozzászólások száma ★ :
65
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Csüt. Ápr. 08 2021, 21:27
Cleo & Noah
"Education is the most powerful weapon..."
Az én szakmámban azok, akik szerencsésen helyezkedtek el, gyakorlatilag nyugdíjas állásnak is tekinthették a helyüket. Személy szerint nem tudom mekkora élvezet van abban, hogy valaki nem kevesebb, mint negyven éven át ugyanazokon a folyosókon, ugyanazokban a termekben éli az életét, de van, akinek sokat jelentett az a fajta stabilitás, amivel a tanári élet járt. A csoportok és évfolyamok tulajdonképp úgyis évről évre változnak, soha nem kapunk úgy egy csapat tinédzsert - vagy gyereket, évfolyamtól függően -, hogy száz százalékig ugyanazok üljenek a padokban. Ez viszont egyfajta bizonytalansággal is járt. Lehettek ismerős arcok, de mindig volt valaki, akire kellett egy kis extra figyelmet szentelni, mert nem tudta felvenni az ütemét annak a fajta dinamikának, ami a már meglévő ismerősök között megvolt. Ez persze egyet jelent azzal is, hogy minden újabb órában ott van a kihívás. Ott van például az irodalom, ami annyiféle módon értelmezhető, ahány ember hozzányúl egy könyvhöz, vagy bármilyen egyéb irodalmi műhöz. Mindannyian másképp gondolkodunk és ebben az egészben tulajdonképpen ez a szép. Hogy nekem is megvan a véleményem tanárként, a diákjaim pedig még az én szememet is felnyithatják bizonyos részletekkel kapcsolatban. Ettől függetlenül nem tartottam klasszikus értelemben izgalmasnak a munkámat. Az csak egy dolog, hogy én szeretek olvasni, legyen szó versekről, vagy regényekről, novellákról, vagy egy szimpla dolgozatról, amit a diákok adtak be. Mégsem kell minden nap attól tartanom, hogy esetleg nem érek haza, vagy olyasmit látok, amit nem tudok feldolgozni - függetlenül attól, hogy milyenek a statisztikákat produkálunk városi szinten az iskolai lövöldözésekben. Nem is tekintettem örökkévalóságnak azt az időt, amit ebben az intézményben el akarok tölteni. Vannak tanulmányok és elvek, amelyek szerint hét évet egészséges eltölteni egy munkahelyen. Döntést nyilván nem a nyári kurzusok alatt fogok azzal kapcsolatban hozni, hogy meddig maradok ebben az iskolában irodalomtanárként - habár a szerződésem maga elég konkrétan leírja a jelenlegi szerepemet -, de ettől függetlenül sem gondoltam, hogy az a sorsom, hogy középiskolai tanár legyek életem végéig. - Ahogy gondolja. - Nem rendelkezem különösebb affinitással aziránt, hogy én magam kezdjem el a terem egyik végéből a másikba ültetni a már-már felnőttnek tekinthető diákjaimat, akik egyébként is önkéntes alapon vesznek részt ezen a kurzuson. Ha egy normál irodalomóráról lenne szó, más lenne a helyzet. - A kurzus épp elég interaktív lesz ahhoz, hogy mindenki tudjon hazavinni belőle valamit. - Ha szimplán megkérném őket, hogy olvassanak el valamit, aztán írjanak róla egy beadandót, akkor nem érezném úgy, hogy igazán megérte tanárrá válnom. Én magam is gyűlöltem azokat az órákat, amiken megkaptuk az anyagot, amit később csak vissza kellett mondanunk. Ha valamit, akkor azt akarom elérni itt, hogy élvezetes legyen bekapcsolódni az óráimba és hogy a fiatalok, akiket tanítok, gondolkodjanak is. - Nem fogom azt mondani, hogy az én témám a legfontosabb, de azt sem, hogy kicsivel jobb csak annál, mint bármelyik social media platformot pörgetni. - Voltak helyzetek, amikor meg kellett kérdőjeleznem a saját választásomat, ami a diákjaim korát illette. Ez is egyike volt azoknak a helyzeteknek. - Remek. - A kijelentésem könnyed, a kedvemen pedig gyakorlatilag javít, hogy nem kell feleslegesen ismételgetnem magamat, habár nem is az örök élet titkát próbáltam meg elmagyarázni, csak szimplán felvázoltam, hogy mire kell számítani. Egy nyári kurzus hangulatát úgy érzem egyszerre kell épp elég komoly szinten tartani ahhoz, hogy tényleges tudást kapjanak a diákok és oda kell figyelni arra is, hogy ne legyenek túl nagyok az elvárások - még ha minden szentnek maga felé is hajlik a keze, nem az irodalom az egyetlen tantárgy, amivel a diákoknak foglalkozniuk kell. - Tessék. - A hangom nyugodt volt, amikor újra a lányra pillantottam. A kíváncsiságomnak talán egyedül az adta jelét, hogy az egyik szemöldököm finoman megugrott. Az ilyen helyzetek nemtől, kortól, kontinenstől függetlenül mindig azt a furcsa érzést keltik az emberben, hogy valami komoly dologról, esetleg számonkérésről lesz szó. Bevallom, rosszabb érzés, amikor Nomi küld egy üzenetet, amiben annyi áll, hogy 'beszélnünk kell', de a két érzést mégis egy kategóriába sorolnám. Mivel azonban ennek a tényét most hamarabb sikerült felismernem, mint hogy elhangozzék a kérdés, újfent halvány mosoly jelenik meg a szám sarkaiban, amikor Cleopatra befejezi a mondandóját. Előbb megnedvesítem az ajkaimat, csak ezt követően válaszolok. - Szeptembertől helyettesíteni fogom Mrs Hortont. - Eléggé várakozóvá vált a pillantásom, amikor feleltem a kérdésére, mert nem láttam különösebb összefüggést a nyári kurzus óráinak összetétele és az iskolában való jelenlétem között. Ha sikeresen megbeszéltük a dolgot, akkor a szabad padok egyike felé intek. - Foglaljon helyet. - Előbb a csuklómra simuló órámra pillantok, aztán az ajtó fölött lógó társán is ellenőrzöm az időt. - Csukjam be az ajtót, vagy maradjunk így? - Az összegyűlt diákok felé pillantok, aztán a kérésüknek megfelelően cselekszem. - Cleopatra csatlakozik hozzánk a kurzus végéig, akinek nem jutott pár a közös feladatokra, őt győzködheti a mai alkalom után. - A finom mosoly megint visszatért az arcomra, de viszonylag hamar le is olvadt onnan, amikor félig-meddig helyet foglaltam a tanári asztal sarkán, egyik lábamat továbbra is a földön nyugtatva. - Kezdjük a szokásossal. Francis Scott Key Fitzgerald. Még jó, hogy rövidítette a nevét, igaz? - Összefűztem az ujjaimat, majd gyors seregszemlét tartva végig futtattam a pillantásom a csoporton. - Egyesek szerint a huszadik század legjelentősebb modernista regény- és novellaírója. Kinek hogy tetszett? - Megláttam néhány kezet a magasba lendülni és ráböktem az egyikükre. Amikor viszont végig hallgattuk, a pillantásom a kurzushoz újonnan csatlakozó lányra siklott. - Cleopatra. Olvasott már Fitzgeraldtól?
My heart's hard of hearing, head full of sand Black water reflection I've got lost in a city park Time is often higher learning I'm still barely making grades It's just about imagination anyway
Touch of an angel, taste of a drug The look of a stranger who's seen too much Nothing comes for free, but you can pay with your heart If you got one Tell me all your questions, all you got to ask
★ lakhely ★ :
Manhattan (Chelsea)
★ :
★ idézet ★ :
❝... as the future hasn't happened yet, I guess that's up to you ...❞
★ foglalkozás ★ :
angol nyelv és irodalom tanár
★ play by ★ :
Lim Jae-beom
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Csüt. Aug. 05 2021, 10:25
Noah & Cleo
A magam részéről a gimit mindig egy kicsit elcseszettnek láttam. Elég gáz, hogy mindenki játssza a felnőtt embert, ugyanakkor csak annyi telik tőlünk, hogy egymást, alaptalanul fúrjuk és kibeszéljük. Határozottan egy olyan közösségnek voltam én is a tagja, ahol nem igazán lehetett megbízni senkiben, illetve a mi iskolánkban nem feltétlenül volt fellelhető az a fajta rivalizálás, amit a legtöbb amerikai suliról képzelnek az emberek. Ez szerintem egy olyan dolog lehetett, ami alapvetően tévesen adtak át a filmes produkciók, ugyanis nálunk nem volt menő terrorizálni azokat, akik kövérek voltak, vagy éppenséggel nem luxuscikkekből állt a ruhatáruk. Az ilyen embereket egyszerűen nem vették észre a hozzám hasonlók, mivel nálunk a kinevezett „lúzerek” és a „menők” körei között nem volt átmenet. Nem beszéltünk olyan emberekkel a suliban, akik talán okosak lehettek, de nem tudták ugyanazt megengedni maguknak, mint mi… Gondolok itt anyagi és erkölcsi dolgokra is egyaránt. Emiatt joggal érezték magukat kirekesztve, én pedig meg tudtam érteni, hogy miért öl mindenki a tekintetével, és már hallottam is a pletykát: Cole épphogy elballagott, én pedig a háta mögött fűzöm a szexi tanárbácsit. Erre az egészre lényegében csak forgatni tudtam a szemem, mert különösebben nem érdekelt a dolog, viszont ezen a ponton már benne is volt a kérdésben a válasz azzal kapcsolatban, hogy miért nem közösködöm másokkal a barátaimon kívül. Talán arrogánsnak tűnhetek ettől, de nem izgatott a dolog. Ha valakin azt láttam, hogy odajön hozzám és normálisan szól hozzám szimplán azért, hogy beszélgessen velem, akkor soha nem küldtem el. Ha valaki hátsó szándékkal közelített meg – legyen az indok akár az, hogy az illető az általunk tartott bulikra akart meghívást szerezni a kapcsolatépítés céljából – akkor már nem fogadtam túl szívélyesen az embereket. Emiatt határozottan ridegnek és egy picsának gondoltak a legtöbben, ami miatt rám is ragadt a baráti körünkben a nagyképű ribi jelző, de erre is csak a vállamat rángattam és nevettem rajta… Mert konkrétan ez volt a legtöbb, amit megtehettem. Lényegében a ribi jelzőt amúgy is megkapta mindenki, aki egy kicsit is jobban nézett ki az átlagnál. Én együtt tudtam élni ezzel. Talán ezen a ponton egy kicsit idegesíteni is akartam azokat a lányokat, akiknek nem adatott meg a lehetőség, hogy pár szót váltsanak az új tanárunkkal, szóval arra, amit mondott csak elmosolyodtam és a fülem mögé tűrtem pár tincset. Nem gondoltam, hogy ez flörtnek számítana, mivel amúgy is elég sok és hosszú hajam volt, ami rendszerint zavaró tudott lenni, főleg ebben a melegben, viszont összekötni is kényelmetlen volt a számomra. Ezen a ponton már tudtam, hogy diadalittasan fogok választani egy széket a hátsó sorban, és nevethetek a markomba, mivel fel tudtam borzolni néhány kétszínű kis ribanc kedélyeit. Mindig utáltam azokat a lányokat, akik előadták a jó kislányt, aztán hazamentek szexregényeket olvasni. Az ilyenek véleményem szerint csak papolnak az erkölcsökről, meg arról, hogy nem akarnak összefeküdni minden szembejövő fiúval, Biztos vagyok benne, hogy ha valamelyik népszerűbb srác felkínálkozna nekik, akkor nem mondanának nemet. - Ezt örömmel hallom – legalább lesz valami mód arra, hogy normálisan beszélgethessek apával a hétvégéken. Annak ellenére, hogy nem humán szakirányban helyezkedett el, nagyon szeretett olvasni, emiatt pedig közelebb éreztem magamhoz őt, mint anyát. Azzal már nem nagyon próbálkoztam, hogy anyámat bármivel meg tudjam puhítani, mert ő eldöntötte, hogy minden körülmények között a saját képére fog engem formálni, ha akarom, ha nem. Apa a maga módján csak aggódott értem, mivel lány vagyok, de szerintem sosem akart rosszat. Részletkérdés, hogy úgy tudta magát kifejezni, hogy legszívesebben elköltöztem volna otthonról, de voltak napok, amikor jól megvoltunk. - Szerintem ezzel a kijelentésével sokan nem értenének egyet – magam sem tudtam, hogy mit kellett volna választ adnom a kérdésre. Benyalni nyilvánvalóan nem akartam, értelmét sem láttam a dolognak, mivel egy nyári kurzusról van szó és nem is feltétlenül jelenti azt, hogy megkapjuk szeptembertől irodalomtanárnak a férfit. Az pedig elég egyértelmű volt, hogy sokan a tárgy iránti szeretet miatt jöttek ide, de nyilvánvalóan azért vannak többen ezen a kurzuson, mint az én fizikaóráimon, mert az tartja, aki. Egyáltalán nem akarom kétségbe vonni a szakértelmét, de maradjunk annyiban, hogy a férfi kellemesebb látványt nyújt a már kopaszodó fazonnál, aki olyan karót nyelt és száraz módon próbálja lenyomni a torkunkon az anyagot, hogy konkrétan bejárok az órákra, leírom a fő számításokat, de képtelen vagyok figyelni nála hosszútávon. Ha a kurzus végéig nem veszem elő a telefonom, akkor Mr. Song tudja, hogy hogyan kell tanítani. - Akkor a diákja leszek – ezek után már nem feltétlenül volt már több mondanivalóm a számára, amikor a padok felé intett, egyszerűen elindultam a hátsó sorok felé és képtelen voltam letörölni a vigyort az arcomról. Minimum vártam volna egy köszönömöt a kislányoktól, de a rosszalló pillantásaik talán még nagyobb örömforrást jelentettek a számomra. Már pontosan tudtam, hogy este a barátaimtól fogom visszahallani azt, hogy fel akarom szedni az új tanárt. Ettől függetlenül kicsit rosszul érintett, amikor a teljes nevemen szólított, mivel mindig cikinek tartottam a szüleim választását annak ellenére is, hogy a görögöknél mind a Cleopatra, mind a Cleophus elég népszerű volt. Mondjuk alapvetően a legtöbb tanár nem becézgetett minket már a korunkban, én pedig jó ideje gondolkoztam azon, hogy rövidítenem kellene a nevemen, csak akkor meg a szüleim sértődnének meg rám. Szerintem vagy be voltak gombázva, amikor anyakönyveztettek, vagy csak iszonyatosan nagy trollok és szívatni akartak. Ezt már nem tudjuk meg, de én igyekeztem fókuszálni minden alkalommal, amikor a nevemen szólított a férfi. Otthon túl sokat hallom, emiatt pedig már módszeresen nem hallgatok a Cleopatrára. - Szerintem maradhat az ajtó – mivel senki sem válaszolt, gondoltam megkönnyítem a dolgát és megteszem én. Legalább jött be némi levegő, és nem fognak az emberek elbóbiskolni az oxigénhiány miatt. Ezután egyszerűen keresztbe tettem a lábam az asztal alatt, és előkerestem az egyik pasztell sárga füzetem, amit ebben a pillanatban neveztem ki irodalomfüzetnek, ezt pedig használni kívántam szeptemberben is. - Természetesen olvastam – szerintem a teremben elég sokan így voltak vele – Én személy szerint a novelláit jobban kedvelem a regényeinél. Úgy éreztem, hogy valamennyire helye van a személyes véleményemnek is, meg tényleg eldöntöttem, hogy nem fogok benyalni neki, ezért őszinte választ adtam. Amúgy is, a személyes preferenciám nem hiszem, hogy levonna az író munkásságából. Rengeteg olyan író van, akik elég nagyot alkotnak, ezt pedig képes vagyok elismerni, szimplán nem akarom többet olvasni a műveiket, pont a hatásuk miatt. Ennek pedig rendben kell lennie egy irodalomtanárnál szerintem.
I saw the signs and I ignored it ❝ Rose-colored glasses all distorted ❞
Set fire to my purpose, and I let it burn, You got off on the hurtin', when it wasn't yours, yeah, we'd always go into it blindly, I needed to lose you to find me, this dancing was killing me softly, I needed to hate you to love me
'Cause everybody's looking at you ❝ And I don't think you even notice ❞
That everybody's talking 'bout what you do, every time that you move, it ain't no secret, You don't need to try 'cause you doing you, got you owning this room, you're everyone's weakness
★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
★ foglalkozás ★ :
uni-student; Columbia - psychology
★ play by ★ :
Jane De Leon
★ hozzászólások száma ★ :
65
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Vas. Nov. 07 2021, 00:43
Cleo & Noah
"Education is the most powerful weapon..."
Semmi bajom a gyerekekkel. Szinte egész életemben egyke gyerekként éltem, az egyetlen testvérinek számító kapcsolat Noel volt az életemben, akivel a középiskola után mondhatni eléggé meg is szakadt a kapcsolatunk ahhoz, hogy ne legyek tisztában azzal, hogy mi van vele. Viszont a vele való kapcsolatom sokkal inkább az egymás iránt tanúsított bajtársiasságon alapult, mintsem olyasfajta viszonyon, ami egy átlagos testvérpár között megvan - gondolok itt az idősebb és fiatalabb testvér dinamikájára. Nekem sosem volt olyan ember az életemben, akire különösebben vigyáznom kellett volna. Nincs tehát különösebben komoly tapasztalatom abban, hogy milyen egy gyereket nevelni, vagy együtt élni vele. Azokkal az alkalmakkal azonban, amelyeket a rokoni vagy ismerősi körben előforduló kisebb gyerekekkel töltöttem, nem kifejezetten volt bajom. Nem állítom, hogy valaha is úgy mentem volna haza ezen alkalmakat követően, hogy szükségem van egy gyerekre, de nem is zárkózom el annak a gondolatától, hogy egyszer majd nekem is legyen ez. Még ha nehéz is elképzelni épp rólam, aki nem bírja a sírást, hogy lesz akinél ez megváltozik majd... Valószínűleg azért nem is erősködött nálam senki azzal a témával, hogy mikor jelentjük be az esküvőt a barátnőmmel és mikor vállalunk már gyereket, mert az én gondolkodásommal azonosan ők maguk sem tudták elképzelni, hogy 0-24-ben egy gyerekre figyeljek. Úgy gondolom ez az, ami leginkább megmagyarázza azt, hogy pontosan miért is nem a kisebb korosztálynak szenteltem a hivatásomat és miért vállaltam ennyi idősen azt a nemes feladatot, hogy gimnazistákat kezdek oktatni. Lehet azzal jönni, hogy a tinédzserekkel sem egyszerű - és ez így is van -, viszont ők legalább nem sírják el magukat, ha adott esetben rossz jegyet kapnak. Minden alkalommal inkább azt választom, hogy hülyének nézzenek dolgozatírásnál, amikor puskázni akarnak, mintsem azt, hogy nekem kelljen letörölgetnem valakinek a könnyeit, amiért rossz néven veszi a kritikát. Nem tartom magamat túlzottan szigorúnak, de megvan az a szint, amit mindenkinek meg kell ütnie. Ezt pedig akkor is szeretném tartani, ha nem kötelező óráról van szó. - Természetesen ha valakinek nem tetszik, nem kötelező a részvétel. - Nem csak arról van szó, hogy rám milyen hatással van az, amikor annyit látok, hogy a hátsó padokban ülők nemes egyszerűséggel az órámon telefonoznak, hanem arról is, hogy feleslegesen raboljuk egymás idejét - a figyelmetlenek pedig még pluszban a társaikét is. Amíg én azzal vagyok elfoglalva, hogy olyan fiatal felnőtteket fegyelmezek, akiknek már kellene legyen némi érzéke az illemhez, addig azok a diákok, akiket érdekel a téma és maga a tárgy is, egyszerűen egy helyben toporognak. Ez az, amitől mindenkit meg kellene kímélni. - Nem igazán befolyásol, hogy mit gondolnak a tárgyamról. - Senkinek nem lenne könnyebb, vagy jobb élete akkor, ha én minden este magamba fordulva mennék haza, amiért a mai fiatalok fontosabbnak tartják, hogy különböző alkalmazások egymás után való folyamatos megnyitogatásában leljék örömüket, amikor tölthetnék hasznosabb dolgokkal is az időt. Csak azért, mert valaki szeret olvasni, még nem kell, hogy rögtön unalmas is legyen. - Ön szerint nem éri meg valami olyasmivel foglalkozni, ami valós értékeket közvetít? - Mennyivel több érzelmi intelligenciát kíván meg az, ha például valaki a leghíresebb írók, költők és zeneszerzők szerelmes leveleibe ássa bele magát, mintsem az, hogy hány hatvan másodperces videót tud megnézni a szabadidejében. A mai világban minden trendeken alapul, a legtöbben pedig elfelejtették értékelni azokat a dolgokat, amelyek örök értékeket közvetítenek. - Remek - tettem még hozzá, amikor megállapodtunk az eredeti kérdésben; történetesen, hogy Cleopatra részt vegyen-e az óráimon, vagy sem. Nyilván naiv lennék, ha úgy állnék hozzá ehhez az egészhez, hogy képes leszek megváltoztatni a véleményét és a többi órája közötti szünet betöltését illetően, de nem lennék túl büszke magamra, ha ne akarnám legalább minimálisan is megpróbálni ezt. Ehhez pedig hozzátartozik az is, hogy az elejétől fogva bevonjam őt abba, ami később is vár majd rá. Nem véletlenül állítottam azt, hogy interaktív órákat tervezek, aminek még csak nem is az a módja, hogy egyesével felszólítsak mindenkit és megkérdezzem a véleményüket. Arra számítottam, hogy ők maguk kezdenek majd beszélgetésbe és győzik majd meg egymást a véleményükkel. Ez egyrészt felkészítheti őket arra, ami az egyetemen olyan megszokott lesz, másrészt pedig lehetőséget biztosít újfajta szemléletmódok megismerésére. - Nyilván mindenki kívülről fújja, de össze tudná valaki foglalni a novella ismertető jeleit? - Ez a kérdés már nem kifejezetten célzott volt, habár a pillantásom még egy ideig a korábban felszólított lányon nyugodott. Az indok, amivel bejelentkezett erre az órára nem olyasmi volt, ami megdobogtatta volna a szívemet, de ez számomra nem vett el az óra értékéből. Mindig élvezem, ha olyan dologról beszélhetek, amit szeretek, még ha a mindennapokban nem is vagyok túlságosan hangos, vagy beszédes. Az óra végével mindenkinek megköszöntem a részvételt és ellöktem magamat az ablakpárkánytól, ahol végül megállapodtam, amíg a diákokkal beszélgettem. - Cleopatra, megtenné, hogy idejön egy pillanatra, ha nem siet nagyon? - Akkor tettem fel a kérdést, amikor néhány lépéssel megközelítettem a tanári asztalt, ahol a papírjaim hevertek, illetve az az üveg víz is megtalálható volt, amibe most beleittam, amíg a lányra vártam. Amint odaért hozzám, mint ahogyan az óra kezdetén is, rögtön felé fordítottam a pillantásomat. - Szükségem lenne egy elérhetőségre, leginkább email címre, ahová elküldhetem azokat az anyagokat, amelyeket a többiek már megkaptak. - Védjük a fákat, fontoljuk meg a nyomtatást, igaz? - Illetve így tudni fogja, hogy hova küldheti a beadandó feladatokat is. - Nem zárkózom el az elől sem, ha valaki papíron akarja eljuttatni hozzám azt, amit elvárok tőle, de ha mondjuk valakinél betegség merül fel és mégsem tudja leadni nekem, akkor egyszerűbb, ha online oldjuk meg. Egyébként is, manapság mindenki valamilyen képernyő előtt éli az életét, legyen szó telefonról, vagy valamilyen számítógépről, akkor elvárhatom a saját majdhogynem felnőtt diákjaimtól, hogy tudják kezelni ezeket az elvárásokat, igaz? - Van esetleg másik kedvence Fitzgerald kortársai között? - Tettem fel csak úgy, mellékesen a kérdést, amíg tollat toltam elé, hogy be tudja írni az emlegetett emailcímét a többiekkel közös névsorba. Jobb kérdezni, mint tök csendben várakozni egymás mellett, azt hiszem.
My heart's hard of hearing, head full of sand Black water reflection I've got lost in a city park Time is often higher learning I'm still barely making grades It's just about imagination anyway
Touch of an angel, taste of a drug The look of a stranger who's seen too much Nothing comes for free, but you can pay with your heart If you got one Tell me all your questions, all you got to ask
★ lakhely ★ :
Manhattan (Chelsea)
★ :
★ idézet ★ :
❝... as the future hasn't happened yet, I guess that's up to you ...❞
★ foglalkozás ★ :
angol nyelv és irodalom tanár
★ play by ★ :
Lim Jae-beom
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Vas. Május 08 2022, 12:23
Noah & Cleo
Talán buta döntést hoztam akkor, amikor rábólintottam a határozottan nehéz órarendemre és hagytam a szüleimet beleszólni egy olyan kérdésbe, ami keményen érinti az életem további részét. Ugyanakkor sok barátom és Cole is mellettük volt, ez pedig csak erősítette bennem az érzéseket azzal kapcsolatban, hogy mit kell tennem. Talán nem voltak túl mély beszélgetéseim az életem folyamán, ugyanakkor nem kifejezetten sajnáltam magam emiatt. Voltak körülöttem emberek, egyáltalán nem kellett nélkülöznöm senki törődését és figyelmét, mivel gyakorlatilag mindent megkaptam. Pontosan tudtam, hogy az élet nem tökéletes és fekete fehér, tehát ha az egyik oldalról kapok valamit, akkor máshonnan fog elvenni mást. Maga a tény, hogy elég jó anyagi helyzetben voltunk ahhoz, hogy zavartalanul tudjak a tanulmányaimra koncentrálni, lehetőségem van az ország legjobb egyetemeire jelentkezni és alapvetően előre ki van kövezve az út számomra, mindig úgy éreztem, hogy nekem elég. Nem túlzottan érdekeltek más emberek, ugyanakkor azt elmondhattam magamról, hogy valamennyire érzékeny voltam szociálisan. Ez azt eredményezte, hogy hálás voltam, amiért szép ruhákat hordhatok és nem kellett számolgatnom a pénzt, amikor valamit szerettem volna. Ugyanakkor nem voltam álszent se, és nem hagytam ott a Charlotte Tilbury palettákat a boltban csak azért, mert vannak olyan emberek, akik hasonlókat nem engedhetnek meg maguknak. Nem osztott az élet egyenlő lapokat, így én valahol a személyes boldogságom egy részét veszítettem el a pénzért cserébe, amivel a szüleim rendelkeztek. Ugyanakkor nem voltam egy olyan személy, aki ellustult, emiatt pedig egy csomó más dologban örömömet tudtam lelni, ha arról volt szó. Tehát véleményem szerint sokaknak sokkal rosszabb a helyzete, mint nekem. Ebbe a besorolásba számítok nagyon sok embert ebből a teremből, akik nyálcsorgatva fogják figyelni a férfit, aki tartja a kurzust. Nem állítom, hogy több és jobb vagyok náluk viszont maga a tény, hogy szépnek születtem és volt némi eszem is valahogy túl soknak tűnt ahhoz, hogy még álmaim is lehessenek. Ettől függetlenül örültem a lyukasórának, hiszen az idejét pazarolni senki sem szereti, én pedig inkább feltöltődésként gondoltam erre a kurzusra a sok reál hülyeség miatt, amit a fejembe próbálnak tölteni, mint plusz vállalásként. Magam sem tudom, hogy pontosan miért mosolyodtam el azon, amit mondott, miután konkrétan szóban kitessékelt amiatt, hogy ha nem élvezném az óráját. Jelenleg azt próbáltam megfejteni, hogy amúgy is szigorúbb jellem a kora ellenére, vagy pedig szimplán elég elhivatott ahhoz, hogy komolyan vegye a tárgyát. Egyikhez sem volt túl közöm és tudtam, hogy pofátlan dolog ilyeneket kérdezgetni a felnőttektől, szóval egyszerűen bölcsen csendben maradtam és egy bólintással jeleztem felé, hogy megértettem, amit mondott. - Ezt jó hallani – óvatosan simítottam hátra pár tincset az arcomból, aztán közelebb hajoltam hozzá egy kicsit, mert lényegében egy titkot akartam vele megosztani – Van egy matektanár az iskolában… Ne lepődjön meg, ha majd magába áll amiatt amilyen. Általában minden óra előtt üvölt velünk egy sort arról, hogy a matek nélkül meg fogunk halni. Azt már nem tettem hozzá, hogy a faszi láthatóan küzd azzal a problémával, hogy egész életében középszerű volt, emiatt pedig nyilván a felesége sem kívánja már. Mr. Songot pedig nem lehetett ilyennek nevezni, szóval szinte teljesen biztos voltam abban, hogy lesznek problémáik. Soha nem fogom megbocsájtani a férfinak, amiért egyszer egy dolgozatomra négyes fölét adott, míg egy másik diáknak ötös alát, pedig ugyanannyi pontot értünk el. - Dehogynem – nem akartam belemenni az életem nagy drámájában, mert a fejemben is elég unalmas és hasztalan volt az a harc, amit lefolytattam – Persze, hogy megéri. Csak sokan ezt másképp gondolják. Nem terveztem komolyabban kifejteni a dolgot, inkább csak visszahúztam az általam viselt kimonót a vállaimra és mikor már ténylegesen nem volt mit megbeszélnünk, helyet foglaltam egy üres széken. Bár elővettem egy füzetet, abba mindössze egy két szó került bele, amik a többiek által emlegetett, hasonló könyvek címeit tartalmazták. Mivel véleményem a legtöbb esetben volt a dolgokról, nem okozott nehézséget az órai részvétel. Így még az a szünet is hamarabb telt el, amit a nyári foglalkozások során sokkal inkább éltem meg büntetésnek, mint jutalomnak. Nyilvánvalóan az ember tudott enni valamennyit, de az körülbelül tíz percet tett ki az időből. A barátaimmal meg nem nagyon volt kedvem ilyenkor beszélgetni. Rohadjanak meg mind, amiért ők nem az iskola falai között töltik az idejüket. Nem terveztem arra, hogy egy elköszönésnél többet beszélgetek még az új tanárral, mivel amúgy sem ismertük egymást eléggé ahhoz, hogy természetes legyen tőlem csak úgy odamenni hozzá és arról kérdezősködni, hogy mizu van vele és társai. Pont ezért is lepett meg az, hogy ő viszont megszólított és odahívott magához. Azt leszámítva, hogy éhes voltam igazából ráértem, szóval nem akartam visszautasítani a férfit. - Persze – amíg ő a papírok között keresgélt, addig én elővettem egy tollat a táskámból, amit még a használat előtt vissza is ejtettem oda, mivel időközben ő is elém rakott egy másikat. Nem biztos, hogy örült volna annak a mentaszínű tűfilcnek, amivel összefirkálni készültem a nevem melletti helyet. Ahogy a papírért nyúltam, hogy magam felé fordíthassam, a kezem véletlenül az övéhez ért, de gyorsan és határozottan vissza is húztam azt, csak egyetlen gyors pillantást vetettem a férfira, utána pedig azzal foglalkoztam, hogy le tudjam írni az emailcímem lehetőség szerint olvashatóan. Fogalmam sincs, hogy a fiatal tanárok fejében mi jár, de egyáltalán nem állt szándékomban flörtölni vele. Abban biztos voltam, hogy nem én vagyok az első és az utolsó személy, aki ezt elköveti, de én tényleg véletlenül értem hozzá, ezt pedig nem voltam hajlandó tovább magyarázni magamnak még gondolatban sem. - Ez talán meglepő lehet, de jobban kedvelem az európai irodalmat az amerikainál – halkan nevettem el magam, miközben a papír fölé hajoltam, aztán újra hátra dobtam az arcomból pár hosszú tincset – Eredetileg én is az vagyok szóval, ha szabadidőmben olvasok, akkor inkább az apukám polcáról emelek le valamit. Nem mentem bele abba, hogy mekkora teher egy diáknak maga a kötelező terhe, mivel pont azért nem szeretnek sokan olvasni, mert kötelezővé tesznek az iskolában bizonyos dolgokat. Nem feltétlenül voltam megelégedve a tantervvel, de ettől függetlenül hajlandóságot mutattam az olvasásra annak érdekében, hogy tudjam tartani a jegyeimet. - Viszont kedvelem Kafkát és Hessét – csak megvontam a vállam és óvatosan elmosolyodtam – És magának ki a kedvence? Az irodalomtanárainkat hasonlóról soha nem kérdezzük meg, emiatt kifejezetten kíváncsi voltam a válaszára. Viszont nagyon feltartani sem akartam, gondolom neki is volt még dolga. Ettől függetlenül bunkóságnak éreztem volna csak úgy elhagyni a termet és hagyni, hogy ő egyedül tegye meg ugyanezt. - Lesz még ma órája? – nyilván, ha lett volna, akkor logikus itt maradnia – Sikerült már kiismernie magát az épületben? Elég sok diák járt ide, de nyáron kifejezetten rossz volt egyedül szenvedni, mivel a folyosók nagyon is üresnek hatottak. Ez viszont kicsit sem jelentette azt, hogy egyáltalán várnám az évkezdést, mivel tisztában voltam vele, hogy a végzős évemben még annyit se lazíthatok, mint a korábbiak során. Kemény időszaknak nézek elébe és én magam sem tudtam azt, hogy sikerrel zárom-e majd a másodjára ismételt évem. A szüleimnek nem akartam csalódást okozni, mert azt megint csak én hallgatnám, szóval tényleg ki kell hoznom magamból a lehető legtöbbet.
I saw the signs and I ignored it ❝ Rose-colored glasses all distorted ❞
Set fire to my purpose, and I let it burn, You got off on the hurtin', when it wasn't yours, yeah, we'd always go into it blindly, I needed to lose you to find me, this dancing was killing me softly, I needed to hate you to love me
'Cause everybody's looking at you ❝ And I don't think you even notice ❞
That everybody's talking 'bout what you do, every time that you move, it ain't no secret, You don't need to try 'cause you doing you, got you owning this room, you're everyone's weakness
★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
★ foglalkozás ★ :
uni-student; Columbia - psychology
★ play by ★ :
Jane De Leon
★ hozzászólások száma ★ :
65
★ :
Re: Noah & Cleo | flashlight
Szer. Nov. 16 2022, 00:00
Cleo & Noah
"Education is the most powerful weapon..."
Ha valaki ismert engem középiskolában és azóta nem találkozott velem egészen mostanáig, gyakorlatilag teljesen jogosan rám foghatja, hogy hazug barom vagyok. Elvégre régen közöm sem volt a tanári szakmához, még csak a számat sem hagyta el, hogy mással akarnék foglalkozni a sporton túl. Nyomós oka volt, hogy le kellett mondanom a baseballról, ettől függetlenül valószínűleg a hülye is látta, hogy mennyire nem vagyok a tipikus sportoló alkat srác, akiket ha máshonnan nem is, de a jellegzetes amerikai filmekből vagy sorozatokból mind ismerünk. Igen, könnyű volt más sportolókkal lógni és igen, élveztem amikor a mi csapatunk nyert, vagy amikor egy-egy lánynak már csak felvágásból is elmagyaráztam a kedvenc sportom szabályait, vagy épp hogy az eredményeim mennyire függnek össze azzal, hogy én pontosan miért is vagyok jó randipartner. Már akkoriban is szerettem olvasással, regények között és verses kötetek társaságában tölteni az időt. Talán csak annyi előnyöm volt a kortársaimmal szemben, hogy a szüleim fontosnak tartották megszerettetni velem az irodalmat és az olvasást. Ez jelentette számomra a legjobb mentőövet a balesetem után. Ettől függetlenül még most sem vagyok biztos benne, hogy örök életemre középiskolai tanár akarok maradni. Nem volt elég tapasztalatom ahhoz, hogy azt mondjam elegem van belőle, de azt sem tudtam volna biztossággal állítani, hogy mindig kihívást fog jelenteni, hogy megtartsak egy nyári kurzust, vagy órákat adjak. A lehetőségeim egy-egy ilyen kötetlen - viszonylag kötetlen - kurzus alkalmával voltak a leginkább szélesek, elvégre nem volt kőbe vésve a tananyag, vagy az, hogy az óra mekkora részét töltöm a diákokkal való társalgással. Voltak bizonyos elvárások, de a jelentkező diákoknak nem kellett tönkretenniük magukat azért, hogy teljesítsék azokat. Igyekeztem ugyan nem pont ezekkel a szavakkal reklámozni a kurzust, valami mégis megkapó lehetett benne - vagy bennem -, ha még utólag is csatlakoztak. Bíztam benne, hogy Cleopatra tényleg ígéretesnek tartja az irodalmi műveltsége szempontjából ezt a kurzust, ugyanakkor meg az is teljesen rendben volt, ha csak a lyukasóráját akarta elütni a többiek társaságában. - Ezek szerint nagyon célratörő beszélgetéseim lesznek vele, amikor azt fogom állítani előtte, hogy az irodalom valójában még a mateknál is fontosabb. - Vicc akart ugyan lenni, de fogalmam sincs hogyan sült el. A szám széle mosolyra rándult, én magam azonban elfordítottam a pillantásomat és pár pillanatig a tanári asztalt néztem, mindenféle cél nélkül. Ami azt illeti, nem szívesen bocsátkoztam volna felesleges köröket eredményező vitákba bárkivel is a tanári karból. Én vagyok itt kvázi a legfiatalabb, de mindenképp az, aki legutoljára érkezett. Nem kellene, hogy a kötelezőnél is kevesebb időt töltsek itt tanárként, csak mert belekötöttem valaki véleményébe a tanári karból. Valamilyen szinten sajnáltam, hogy a lány nem érkezett meg korábban a kurzusra, mert akkor könnyebb dolgom lett volna azzal, hogy a többiekkel együtt mérjem fel a motivációit és a háttértudását. Igazából nem kell több ehhez a kurzushoz, mint némi motiváció és vágy az olvasásra. Minden más a többiektől is függ és attól, hogy egy-egy mű mennyire gondolatébresztő a fiataloknak - akiktől azért nem éreztem magamat olyan messze, ezért bíztam a választásaimban. Másrészt nem szabad elfelejteni, hogy az igazgató is rábólintott a tematikára, tehát nem kellett félnem mondjuk mindenféle felháborodott szülőtől, akiknem adott esetben nem tetszhetett egy-egy eleme annak a bizonyos listának. - Ismerkedjen majd meg a többiekkel is. Mindenki nagyon... nyitott. - Nem igazán jött a számra más jelző. A nyitottság olyasmi, ami különben is minden helyzetben előny, legyen szó új ismeretekről, vagy új kapcsolatokról. Talán csak azért érződött félszegnek a megjegyzés részemről, mert itt még mindig én voltam a legújabb láncszem, tehát fogalmam sem volt róla, hogy kik azok a kurzus résztvevői közül, akik napi rendszerességgel találkoztak eddig is, nem a nyári időszakban. Talán később majd az én számomra is egyértelműbb lesz a klikkesedés. Mint ahogyan az is, hogy mit engedhetek meg magamnak tanárként és mit nem. Pont a fiatal korom volt az, ami az egyébként is zárkózott jellememre ráerősített. Nem tudtam olyan lenni, mint Noel, aki nemtől, kortól és gyakorlatilag nyelvi akadályoktól függetlenül is képes volt társalogni és összebarátkozni bárkivel. Hiába volt olyan a kapcsolatunk jelenleg amilyen, én egészen biztos voltam benne, hogy ez a tulajdonsága nem változott. Talán csak engem nem sorol már a barátai közé. Amikor a lány keze az enyémhez ért, sűrűn pislogtam egymás után zavaromban, de vele együtt én magam is visszahúztam a kezemet. Azt hiszem ezen a ponton nem kellett attól tartanom, hogy feljelentenek majd szexuális zaklatásért, de pletykáknak sem szerettem volna alapot adni. Nem csak magam miatt, hanem a diákok miatt is, akiknek ugyanúgy tovább kellett volna élnie a tudattal, hogy miket mondanak a hátuk mögött, mint végső soron nekem. - Ami azt illeti, nem is olyan meglepő. - Mosoly jelent meg az arcomon. - Valójában az európai irodalomnak sokkal színesebb múltja van. Szóval megértem. - Ezzel már próbáltam rövidre zárni a saját mondandómat. Csak akkor voltam igazán elememben, amikor az általam kedvelt dolgokról beszélhettem - mindegy, hogy egy könyv, ember vagy épp zeneszám volt az -, egyébként ahogyan édesanyám mondani szokta, harapófogóval kell kihúzni belőlem dolgokat. Ő csak azt nem realizálja, hogy mondjuk amikor a barátnőmet szidja, azok után nem lesz kedvem rögtön megosztani vele, hogy egyébként milyen volt a hetem. - Tényleg? Hol született? - Nem valami furcsa perverzió miatt tettem fel a kérdést, inkább csak érdekelt tudok-e bármilyen írót mondani abból az országból. Elvégre ez lehetett volna olyank könnyű feladat, mint mondani egy német írót, egészen olyan nehézig, mintha albán kortárs szerzőt kellett volna találnom. - Nem mindennapi választások ebben a korban. - A helyzet komikuma leginkább az volt, hogy nem tudom ezzel őt fiataloztam-e le, vagy épp ellenkezőleg, magamat öregeztem-e le nagyon. - Az én kedvencem Haruki Murakami. De néha vetekszik vele Keigo Higashino. - Se nem amerikaiak, se nem európaiak. Épp ezt tartom a legszebbnek abban, hogy léteznek könyvek és emberek olvassák őket. Ami nekem a kedvenceim közé tartozik, mást talán halálra untat és fordítva. - Nem, ami azt illeti végeztem. - Valamiért mégis mindig úgy éreztem, hogy akkor jövök bele leginkább a beszélgetésbe, amikor már vége is az órának. Túl kevés idő van meghallgatni mindenki véleményét, én pedig amúgy sem fejthetem ki úgy az enyémet, ahogyan szeretném. Maximum otthon, Nominak, ami tudjuk hogy sül el néha. - Nagyjából. Habár nem feltétlenül értem az elképzelést mögötte, mert van hogy néha rossz folyosóra keveredek. - Ami csak azt igazolja, hogy nem is kifejezetten a nőkre kell fogni - mérhetetlen általánosítást követve el -, hogy nem tudnak tájékozódni. Néha nekünk, férfiaknak is csak nehezen és lassacskán sikerült meghozni a megfelelő döntést, hogy ne tévedjünk el. - Ha mennie kell nem tartom fel - jegyeztem még meg, arra az esetre ha unná a társaságomat. Valljuk be, van ebben valami, ha már kicsengetés után is könyvekről és írókról lehet velem csak társalogni.
My heart's hard of hearing, head full of sand Black water reflection I've got lost in a city park Time is often higher learning I'm still barely making grades It's just about imagination anyway
Touch of an angel, taste of a drug The look of a stranger who's seen too much Nothing comes for free, but you can pay with your heart If you got one Tell me all your questions, all you got to ask
★ lakhely ★ :
Manhattan (Chelsea)
★ :
★ idézet ★ :
❝... as the future hasn't happened yet, I guess that's up to you ...❞