New York is made up of millions
of different people,

and they all come here looking for something that would unknowingly change their whole life

★ üdvözlünk new yorkban
• városhatár átlépése •
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés:
★ csicseregj csak kedvedre
• szavak sokasága •

★ éppen jelenlévõ lakosaink
• Ismerõs idegenek •
Jelenleg 50 felhasználó van itt :: 15 regisztrált, 0 rejtett és 35 vendég :: 2 Bots
A legtöbb felhasználó (299 fő) Pént. 13 Szept. - 7:57-kor volt itt.
★ frissen íródott történetek
• legújabb bejegyzések •
Audrey Peyton
tollából
Ma 16:22-kor
Manuel Valderrama
tollából
Ma 14:59-kor
Jasper Whitmore
tollából
Ma 14:41-kor
Dustin O’Donnell
tollából
Ma 14:39-kor
Verena Tolliver
tollából
Ma 13:51-kor
Dustin O’Donnell
tollából
Ma 13:40-kor
Dustin O’Donnell
tollából
Ma 13:15-kor
Dustin O’Donnell
tollából
Ma 12:58-kor
Hartley Knight
tollából
Ma 12:36-kor
★ csoportjaink képviselõi
• népszámlálás •
Csoport neve
Bûnüldözés
9
23
Diákok
47
37
Egészségügy
26
17
Hivatal
10
13
Média
46
33
Munkások
37
20
Oktatás
15
8
Törvényszegõk
17
40
Üzlet
22
25
Összesen
229
216

Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
TémanyitásRe: Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan EmptyMa 13:51-kor

     The Jupiter Stage
Jacob & Verena

Eszes nő volt, magától is képes volt következtetésekre jutni, hogy vajon a Jupiter mégis miért csúszott le a közhelyesség undorába, mikor annak idején még teltházas darabokat adott a legtehetősebbek számára is, de azt a világért se gondolta volna, hogy ennyit romlott a színvonal. A csetlő-botló színészek, az elhadart szövegek, majd a függöny érkezésével az egyre halkabban visszhangzó káromkodás mind olyannyira elkeserítő tényezőknek bizonyultak, hogy habár kihívásra vágyott, kezdte azt hinni, hogy most tényleg ballépés áldozata lett. Már készült volna gondolatainak teret engedni, kezébe vette a telefonját, hogy megírhassa Stephennek, a céges ügyvédnek kifogásait, kezdve azzal, hogy egy ilyen kócerájra mégis hogy merte leadni a voksát arra hivatkozással, hogy a hely ígéretes és egy igazi kincsesbányát rejt, de mire pötyögni kezdené a monológot, felcsendül mellette egy ismeretlen hang, aki pont ugyanazon gondolatokat hallatja, amiket eddig kétségbe vont.
Feltűnően, felvont szemöldökkel fordult a férfi felé, majd zavarbaejtően lassan nézett végig rajta, nem zavartatva magát. Az első kérdés, ami megfordult a fejében, hogy mégis honnan volt mersze az idegennek hozzászólni, a második pedig, hogy mégis milyen indíttatásból győzködi őt a színházban rejlő értékekről.
- Tudom - szól magabiztosan, rejtve minden eddigi bizonytalanságát egy ravasz mosoly keretei között, fürkészve a tekintetét beszélgetőpartnerének. - Nem véletlenül vettem meg - jelenti ki, oly módon hangsúlyozva a szavakat, hogy erősen közölhesse szándékát egyfajta egyenlőtlen erő-viszony felépítésének céljából. Érzékeltetni szeretné, mennyivel nagyobb, mint az, aki mellette foglalt helyet, megmutatni, hogy nem egy jöttment nézővel cseverésznek, hanem a hely urával. Minden magabiztossága ebből a hatalomból eredt, így létfontosságú volt, hogy ezt másokkal is tudassa, az ne csak a fejében létezhessen. - Pont ahogy fogalmaz, hatalmas potenciál rejlik benne. Most azonban inkább emlékeztet szénbányára, mintsem aranyra - sóhajtja el magát, mire ráeszmél, hogy egy olyan emberrel osztja meg gondolatait, akit egyáltalán nem is ismer. A hirtelen realizálástól vissza is fordul a színpad felé, majd mint aki eddig nem kommunikált a másikkal, újra a telefonjába temetkezik. Válaszol néhány e-mailre, a naptárába írogat, majd percekkel később visszafordul. - Kit tisztelhetek magában? - kíváncsiskodik érzelemmentes, kimért hangon, kiegyenesedve az ülésben. Lábait keresztezve lóbálja a felsőbbiket, miközben tekintetével komolyságot sugároz. Nem flörtöl, nem is barátkozik, csupán érdeklődik. Formális csevely veszi kezdetét.


BEE
mind álarcot viselünk
Verena Tolliver
Üzlet
ranggal rendelkezem
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan 0e1d2a97cd27d5ef36923010f5d403f5
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLqx
★ kor ★ :
35
★ családi állapot ★ :
Özvegy
★ lakhely ★ :
Brooklyn
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLqw
★ idézet ★ :
No one can steal your thunder,
when you are the fucking
Storm.

Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLq3
★ foglalkozás ★ :
Vállalkozó, a VERENA cég tulajdonosa
★ play by ★ :
Charlize Theron
★ hozzászólások száma ★ :
8
TémanyitásRe: Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan EmptyMa 9:48-kor
Verena & Jacob
Ahol ül, onnét kényelmesen belátja a cirka 430 fős nézőtér nagyjából 2/3-át. Természetesen a fölötte lévő páholyt nem számítva. Az elfoglalható székek csaknem felén ülnek, akik lehetnek a hodály alkalmazottai úgy, mint ahogy külsős, pontosabban jegyet váltott nézők. Arra is felfigyel, mikor a szőke dáma végig vonul a két széksor közti folyosón, de úgy, mintha minimum egy ünnepelt Hollywood-i díva lenne, Jacob már csak az őt követő testőrök jelenlétét hiányolja és a vakuk villogását. Egyből tudja ki ő; míg az öltözőben Remy az új tulajról háborgott, Jacob rákeresett a telefonján, s nem egy találatot kapott arról, hogy a csaj mi-mindent ért el, vett meg, s megközelítőleg mekkora vagyonnal rendelkezik. Persze el nem olvasta ezeket a cikkeket, csak a címszavakat futotta át.
Mire a nő helyet foglal, Remy már eltűnt a színről, s egyedül maradt néhány olyan színész, akiket Jacob nem tud beazonosítani, esélyesen az utóbbi években érkezhettek. A szőke egyébként is jobban lekötöti a figyelmét, pláne, hogy micsoda zavart keltett az erőben, no meg a színpadon…
– Amatőrök – mondja ki félhangosan a fejét csóválva, s lassan felemelkedik ültéből és előre sétál a sorok között, majd egy macska hangtalanságával foglal helyet a szőke mellett.
Nem, nem kérdezte, hogy leülhet-e… (Természetesen leülhet. Elvégre ez egy színház.) …és ennek folytatásaként beszélgetést is kezdeményezhet, hiszen a dolgok jelen állása szerint nem ronthat sokat az összképen. Meg aztán úgyse tervez ismét a Jupiter színpadára állni…
– Nagy bennük a potenciál – mondja, mintha komolyan gondolná, s a feje fordítása nélkül pillant a szőkére, majd tekintete visszatér a színpardra, ahova Remy kicsörtet és előad egy ide illő rövid monológot egy másik színpadi darabból, melynek végeztével a függöny legördül. A nézőtérről enyhe morajlás hallatszik – esélyesen akik ismerik az Othellót, azoknak újszerű benne egy náci darabból való szózat –, miközben a színpad felől Remy halk és egyre halkuló káromkodása érzékelhető – Igazi aranybánya a hely – persze mondhatta volna azt is, hogy a művészet egyik fellegvára, de ha jól ismerte fel Mrs. Tollivert, akkor van egy olyan sejtése, hogy a nőt a hely anyagi vonzata jobban érdekli, mint a színjátszás újra reformálása.
mind álarcot viselünk
Jacob Cohen
Mûvészet
ranggal rendelkezem
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan VYoBQqb
„Most of the trouble in world is caused by people wanting to be important.”
(T.S. Eliot)
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan NDjU75I
★ kor ★ :
44
★ elõtörténet ★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan YKsZixa
★ családi állapot ★ :
elvált
★ lakhely ★ :
NYC, Manhattan – Greenwich Village
★ idézet ★ :
„Delete the old version of me in your head. It expired.”
★ foglalkozás ★ :
színész
★ play by ★ :
Tahar Rahim
★ hozzászólások száma ★ :
24
TémanyitásRe: Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan EmptyTegnap 16:21-kor

     The Jupiter Stage
Jacob & Verena

Mily nehéz is a vaskos kötegek közé merülve relaxálni a zsenge zöld tengerben, míg New York City diszkomfortosabb szegleteiben az emberek a napi betevőjük egészét felemésztik, hogy elkerüljék az éhhalált. Mily borzasztó lehet a limuzin hátsó, marhabőr ülésében várakozni, hogy az embert az egyik lakásából a másikba szállítsák, míg szeme elé tárul az a sokaság, akik tetőt sem kapnak a fejük fölé. Mily szörnyű is lehet Verena Iris Tollivernek lenni, akinek legnagyobb küzdelmei közé az utóbbi időkben olyasfajta dolgok tartoznak, minthogy két világhírű márka közül melyiknél is pályázzon részesedésre és hogy a tél közeledtével milyen fajta karácsonyi promóciókat is jelentessen meg legújabb termékei között. Ez az a fajta életstílus, amit oly kevesen érthetnek csak meg, hiszen a társadalom zöme csak a torzított képpel van megajándékozva, sorozatokból és filmekből táplálkozva felépítenek egy sztereotípiát az olyan emberekről, akik csettintésre tudnának véget vetni az éhínségnek és a nyomornak, de mégsem teszik, Verena azonban nem feltétlenül általánosítható ilyen módon. Bár a nő híres a falánkságáról, a vakmerő, egész ágazatokat bekebelező modoráról, de az élete nem volt mindig fenékig tejfel. Az üzletasszony egy kisvárosból érkezett, ahol megtanulta, hogy a kemény munka minden egyes alkalommal kifizetődik, így építette fel az életét, ápolta a karrierjét, majd csinált a róla elnevezett vállalkozásból egy nemzetközi szintre kiterjesztett sikersztorit. Habár sokan szeretnék helyette is learatni a babérokat, az embernek tudni illik, hogy a féltékenység nagy úr, s akinek nincsenek gondjai önmagával vagy nem kételkedik a saját képességeiben, az sosem kívánta őt letaszítani a porondról, ahova véres küzdelem árán mászott fel, vagy közbeszéd tárgyává tenni őt, mert nőként többet ért el, mint az ellenkező nem.
Bár sokan nem bírják a stílusát és a szűnni nem akaró határozott, makacs modorát, ez segítette őt oda, hogy mára már szinte mindenbe benne lehessen a keze. Az egyetlen, ami hiányzik, az üzletemberek számára szinte érinthetetlen, megközelíthetetlen terület, ami nem más, mint a művészetek.
A színházak, galériák, múzeumok mind olyasfajta helyszínek, ahol igenis szükség van szakértelemre, ha busás összegekre és sikerre vadászik az ember. Ez nem olyasmi, mint egy stadion, ahol a legnagyobb előadókat kell csak kiválasztani és felléptetni - ebben mondjuk már van tulajdona -, ez sokkal több annál. Verena nem feltétlenül hisz abban, hogy valaki vele született adottságokkal születne csak, véleménye szerint az ember bármibe képes beletanulni, amit jó párszor meg is mutatott. Rettenetesen jó érzéke volt ahhoz, hogy kiszagolja a zsenialitást vagy a potenciált, így egyelőre nem rendelkezett baklövésekkel, mely még jobban hízlalta az eleve benne szunnyadó nárcisztikusságot. A magát megállíthatatlannak hitt nő a fejébe vette, hogy belemerül a színházak rejtelmeibe s mihamarabb a Broadwayt is, ha nem is teljesen, de részben magáénak akarja tudni. Mielőtt azonban a legnagyobb lóra lőtt volna, fel kellett térképeznie a terepet, számolt a bukás esélyével, ami miatt kifejezetten olyan társulatot keresett, ahol nem bukhat hatalmas összeget, ha a terve elsőre nem sikerülne. Annak érdekében, hogy magát is kihívás elé állítsa és rákényszerüljön profi üzleti érzékének megcsillogtatására, kiválasztotta Manhattan egyik, a régebbi időkben a legfelháborítóbb és szókimondóbb darabjait színpadra vivő színházát tesztalanyaként, mely már jó ideje megvált régi arculatától, belefulladva a közönségesség bugyrába. Bár gyermek volt még, amikor a hely fénykorát élte, Corneliustól rengeteget hallott róla, hisz férje gyakorta látogatta fiatalkorában az itteni darabokat. Ez volt a potenciál része, melyet már ki is pipálhatott.
2024-et írva a társadalom is megváltozott. A túlérzékenység korát élve a régen még olyannyira ünnepelt darabok mostmár minden bizonnyal kudarcba fulladnának, ugyanis ez a generáció nem rajong a polgárpukkasztásért, mélyen megveti a sértő megjegyzéseket, a nemzetiségek, szexualitások, vallások szidalmazását, nem válik ínyére, ha egy fehér embert feketének sminkelnek vagy azon hahotázik a közönség, hogy náci tisztek bőrbugyiban járnak kán-kánt. Bár a művészet relatív, a pénz nem az, ugyanannyit ér 1 dollár itt is, mint egy kisboltban vagy egy hatalmas brókercégnél, Verenának pedig jelenleg csak ez számít.
Könnyedén szerezte meg tulajdonjogát a Jupiternek, aligha került a vagyona 1%-ába, hogy a magáénak tudhassa a helyet, a kérdés már csak az volt, hogy vajon megérte számára az üzlet vagy rosszul döntött.
Mivel egyelőre csak a szerződés részleteit tárgyalták, a munkálatok sem kezdődhettek meg. Jogászaival tüzetesen átnézette a legkisebb betűket is, hogy mindenképp előnye származzon az adásvételből, miközben ő maga saját szemmel kívánta átvizsgálni a helyet, annak állapotával együtt, ideértve az élő és nem élő dolgokat.
Fekete tűsarkúban és egy sötét dresszben érkezett meg újdonsült tulajdona falai közé, ahol a folyosókon végigkopogva próbálta megkeresni egyelőre még ismeretlen alkalmazottait. Leginkább fel akarta mérni az itteni morált, a képességeket, az átlag életkort és a hozzáállást, másrészről - ez volt az elenyésző részlete a szándékának - pedig szeretett volna bemutatkozni nekik. Habár percekig keringett az öltözők körül, sehol sem találta amit keresett, egészen, amíg meg nem csapta a fülét valami fajta hangos beszéd. Mivel egyáltalán nem ismerte a kócerájt, így csak a szavak rezgését követve lyukadt ki a színpadnál, ahol végre megtalálta, akiket keresett. Nem zavartatva magát, hangos kopogással sétált le egészen az ötödik sorig, majd egy becsmérlő pillantással arrébb tessékelte az ottani nézőket, akik se szó se beszéd eleget is tettek a kérésének. Tekintélyt parancsoló megjelenése épp elég volt ahhoz, hogy ne kelljen hangot kiadnia ahhoz, hogy elérje, amit szeretne. Egy mély sóhajjal leült a székek közé, majd egyelőre visszafogva magát, halkan hallgatta a darabot, melyet csak remélni mert, hogy nem tényleges előadásba lát, csupán kísérletezgetésnek a szemtanúja. Lehetséges, hogy megzavarta a színészeket, ugyanis jelenlétét követően a színpadon álló személyek hadarni kezdtek, elrontották a szövegüket és jó néhányszor elvesztek a mondataik közepén. Arcára kiült minden érzelme, lesajnálóan bámulta a bagázst, de az istenért sem szakította félbe a nevetséges produkciót.


BEE

Jacob Cohen imádja a posztod

mind álarcot viselünk
Verena Tolliver
Üzlet
ranggal rendelkezem
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan 0e1d2a97cd27d5ef36923010f5d403f5
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLqx
★ kor ★ :
35
★ családi állapot ★ :
Özvegy
★ lakhely ★ :
Brooklyn
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLqw
★ idézet ★ :
No one can steal your thunder,
when you are the fucking
Storm.

Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan SBLq3
★ foglalkozás ★ :
Vállalkozó, a VERENA cég tulajdonosa
★ play by ★ :
Charlize Theron
★ hozzászólások száma ★ :
8
TémanyitásVerena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan EmptyTegnap 12:02-kor
Verena & Jacob
– Vészkorszak – sóhajtja Remy, miközben igyekszik Jagová sminkelni magát a jelmezes főpróbához.
Ez a szó záróakkordja volt, annak a nagyjából negyedórás nagymonológnak, melyet előadott a Jupiter Stage eljövendő hanyatlásáról és végső bukásáról – s valóban, a Hell’s Kitchenbeli színház látott már sokkal jobb napokat, éveket is, mióta Jacob itthagyta a társulatot.
– Túl komolyan veszed – szólal meg Jacob, aki az öltöző falának támaszkodva hallgatta végig egykori társulatának jelenlegi vezető színészét Remy Allard-ot. Majd’ másfél évtized telt el azóta, hogy a férfi itthagyta a színházat melynek több oka volt, s egy ideig a  színház közelébe sem volt hajlandó jönni ezek többsége emiatt. – Mit lehet tudni a nőről?
Remy ekkor fordul el a tükörtől, s kezét átvetve a széken néz Jacobra.
– Gazdag üzletasszony… szőke…
– Nem is értem miért panaszkodsz akkor. Kapásból három nagyszerű tulajdonság.
– Barom vagy ma is, Jake.
Jacob vállat von, nem kommentálja többel, de a kifejtést továbbra is várja, Remy ellenben visszafordul a tükörhöz és elkezdi felragasztani az álszakállát. Csend telepszik rájuk, csak az öltöző folyosójáról betüremkedő zajok törik meg mindezt, mely általában megmarad morajlás szinten, de időről időre felharsan egy-egy hangosabb dialógus, vagy énekszó.
Nagyjából ez a Jupiter, melyet vagy 40 éve alapított – vagy vett át, mert az eredete tisztázatlan – Efraim Crystal, s futtatott fel 10 éven belül a város egyik legjobb alternatív színházává. Efraim nagy név volt, aki utálta a Broadwayt, rendezőként és színműíróként olyan egyedi látásmódja volt, mint keveseknek, s nem félt sem a polgárpukkasztástól, sem a darab pénzügyi bukásától; ha a vízióját akarta színpadra vinni, akkor azt igenis megtette. Míg nem halálával a színjátszáshoz semmit sem értő ügyvéd fia, Saul, el nem kezdte lezülleszteni a helyet pl. azzal, hogy elküldött húzóembereket, s a Társulat maradékát időről-időre a színház eladásával fenyegette. Aztán ennek a bizonytalanságnak is lassan vége szakadt öt-hat évvel ezelőtt… igaz, ez idő alatt az előadások hangvétele is rengeteget konszolidálódott – Jacob szerint – egyenesen középszerűvé vált. Az azóta felvett és/vagy visszatért színészek hiába bizonyultak zömmel tehetségesnek, a profetikus és a társadalommal, emberiséggel szemben kritikus hangvételű vezető híján csupán arra voltak képesek, hogy minimális profitot termeljenek. Ugyanakkor belesüppedtek ebbe a kényelmességbe, ez is egy volt a sok ok közül, amelyek miatt Jacob nem tért volna vissza. Anyagilag sem érte volna meg neki.
De hogy mi történt az ügyvéd úrral és a színházra irányuló terveivel? Nem lehetett tudni, most mégis úgy tűnik beváltotta a nagyjából 14 éves ígéretét és eladja a hodályt… vagy már el is adta. Ezt sem lehet pontosan tudni.
Az ilyesmi persze mindig pletykákat szül, de valójában a bennfentesek – vagy magukat annak vélt egyének – is csak annyit tudnak, hogy változások leszek, gyökeres változások! Sem az irány, sem az idő, sem a mód nem tisztázott.
– Maradsz a főpróbára?
Jacob az órájára néz.
– Két felvonásig, utána mennem kell Monáért, szóval „Isten veled. Magadra hagylak itt.” Kéz- és lábtörést a premierre.
Azzal kisétál az öltözőből, miután az egyik szék támláról magához vette a kabátját. Remy még utána köszön, és a beszélgetésük itt véget ér.
Jacob ismeri a járást, itt semmi nem változott, már fizikailag, a falakon a megkopott, egykor mélyvörös tapéta, a recsegő padlózat, a faragott ornamentika a nézőtéren mind olyan, mint 40 évvel ezelőtt, bár esélyesen ez a berendezés megtalálható volt 60 és 70 éve is. A változatlanság mégsem tölti el a férfit megnyugvással, az öreg egész biztosan felújította volna a helyet…
Végül a nézőtéren helyet foglal a középső sorok egyikében, ahonnét viszonylag könnyen megközelíthető a kijárat, hogy a távozásával mégse zavarja sem a színészeket, sem a főpróbára olcsó jegyért bejutó nézőket sem. Ugyanakkor innét azt is jól látja, ha valaki belépne, ellenben a nézőtéri lámpák leoltásával ő megbújhat a jótékony félhomályban.

Verena Tolliver imádja a posztod

mind álarcot viselünk
Jacob Cohen
Mûvészet
ranggal rendelkezem
★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan VYoBQqb
„Most of the trouble in world is caused by people wanting to be important.”
(T.S. Eliot)
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan NDjU75I
★ kor ★ :
44
★ elõtörténet ★ :
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan YKsZixa
★ családi állapot ★ :
elvált
★ lakhely ★ :
NYC, Manhattan – Greenwich Village
★ idézet ★ :
„Delete the old version of me in your head. It expired.”
★ foglalkozás ★ :
színész
★ play by ★ :
Tahar Rahim
★ hozzászólások száma ★ :
24
TémanyitásRe: Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan Empty
mind álarcot viselünk
ranggal rendelkezem
 
Verena & Jacob – The Jupiter Stage; Manhattan
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» stage games
» drops of jupiter - maya & lucky
» Verena Tolliver
» Audrey & Verena - Long time no see
» Cornell / Manhattan, together again || Karin & Evan

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Livin' in New York :: New York :: Manhattan :: Múzeumok, színházak, mûemlékek-
Ugrás: