“Oh, I hope some day I'll make it out of here. Even if it takes all night or a hundred years. Need a place to hide, but I can't find one near. Wanna feel alive, outside I can't fight my fear. Isn't it lovely, all alone? Heart made of glass, my mind of stone. Tear me to pieces, skin to bone. Hello, welcome home”
Alfonso egy végtelenül értelmes férfi, akinek az esze vág, és elmondható, hogy valóban sok lépéssel szokott a saját közege előtt járni, mert átlátja az összefüggéseket, olvas a sorok között, és kihallja az éleket a mondandókból. Most viszont, hiába próbálja, nem képes összerakni azt, ami a szeme elé tárul. Lehetne az elmúlt hetek eseményeire fogni, de nem teszi, hiszen a kialvatlanság és a stressz nem létező dolog egy Deluca férfi számára, úgyhogy megerőlteti az agyát, és ahogy megteszi, sikerül az első körben, fejét felütő sokkot követően összetenni a képet. Fiorentina. A szíve mélyén szunnyadó bátty nem hibáztatja a húgát azért, ami most történik; Alfonso ugyanis átvágja magát a tömegen néhány biztonsági őr társaságában, pontosan a testvérét keresve, miközben oszlatják a tömeget a Long Island-i villájából. Ő ajánlotta fel a látogatóba érkező Fionak, hogy éljen nála, és ismerve őt, meg minden körülményt, ami körbeveszi őket tudnia kellett volna, hogy több figyelem, és leginkább felügyelet mellett lehetett volna ezt elkerülni, de.. És mindig van egy de, amikor ég a kibaszott tető az egész családjuk, meg a közeg feje felett. Alfonso eddig kényelmes, már-már néha monoton és unalmas életet élt, egészen addig, amíg Kira be nem sétált a képbe. A lány igazán nem tehet semmilyen történésről, mégis, Francesco szarságaival, majd halálával és végül eltemetésével eszkalálódott minden körülöttük, és ezeknek a hatására képtelen a magában szunnyadó, odaadó és végtelenül türelmes testvért előrántani, csak az agyát elöntő szar marad neki. - Mi a franc van itt? - Sziszegi a másiknak, amikor valahol táncikálva megtalálja a villa tömegében, és ahogy megragadja a felkarját, körülöttük az embereket már nem csak a hangos zene, de a testőrök kiabálása is mozgatja, ahogy igyekeznek mindenkit kitenni innen a picsába. Megtehette volna, hogy esetleg utat enged a tombolásnak, hiszen tudja, hogy a történtek után a húgának erre lenne a legnagyobb szüksége, de ha ez tényleg csak ennyi volna, akkor Fiorentina történetesen elment volna a bátyja klubjába tombolni, ahol szem előtt is lehet, és biztonságban adhatta volna ki magából a szart. Ő nem így döntött, úgyhogy a szar átkerül a bátyja fejébe, és őszintén látszik az arcán, mennyire kiborítja, hogy feldúlják jelenleg az otthonát. Aztán a zene elvágásra kerül, Alfonso fülében pedig már csak az ideg cseng, ahogy megfeszült testtel szólal meg ismét. - A bulinak vége. Te pedig kezdj el pakolni. - Nem gondolkodik tisztán, amikor ezt kimondja, hiszen sosem tenné ki egyetlen testvérét sem a házából, semmilyen indok végett, főleg nem egy olyan helyzetben, mint amibe a közeg most került. Itt van Fiorentina a legnagyobb biztonságban, Alfonso egóját azonban sérti, hogy így kibaszott vele a másik, mikor igazából a családból a bátyjára számíthatott mindig és a leginkább. Ha lenyugszik, biztosan bocsánatot kér azért, ahogy most kiakad, de ilyenkor ő tombol és pusztít, úgyhogy amikor nekimegy néhány fiatal, miközben kifelé tessékelik őket az őrei, megfog egy üveg pezsgőt a közeli pultról, és a falhoz vágva, hangos csörömpölés közepette üvölti, hogy takarodjon innen mindenki, mindezt ráadásul olaszul.
"Need you when I'm broken. when I'm fixed. Need you when I'm well. and when I'm sick. Only you know me the way you know me. Only you forgive me. Or not? "
Több Fiorentina is szunnyad bennem, mindig csak az a kérdés, éppen melyik kap teret. Mert bár mindig próbálkozom azt az énem előhívni, amit épp elvárnak tőlem, ezt nagyrészt valami mindig meggátolja, és pont az ellenkezője történik ahelyett, hogy minden simán menne. Így történt ez Nápolyban is, és pont az ottani események alakították a mai napot így Long Islandben. Magát a káoszt, ami megteremtődött körülöttem, és őszintén? Alfonso érkezéséig úgy éreztem kezelni tudom. De valójában napok óta csak a tudatmódosítók hatása csap be, mert ez az én egyetlen ismert menekülőutam, márpedig most szükségem van a menekülésre. Magam, az emlékeim, az egész Francesco ügy elől.
- Mi a francot keresel itt? Nem, nem ez lenne a megfelelő kérdés, amikor Alfonso megragadja a karomat és kiszakít az önfeledt állapotomból, de a hirtelen ért rajtaütés a testőrökkel arcon csap, és hirtelen csak a hülyeség kezd ömleni belőlem. - Ne legyél már ennyire kiakadva, ez csak egy buli. Nézek rá értetlenül, miközben próbálok szabadulni a szorításából, mialatt ő és az emberei rendre terelik ki a tömeget. Igazán kellemetlen, ráadásul Margot is szem elől tévesztem, így kezdek én is bepipulni, amiért ebbe a helyzetbe hoz. Azt hittem, ha már a fiatal tyúkokra bukik, legalább ragadt rá egy kis lazaság is.
Már csak a meghívott társaság felháborodottsága hallatszik a villában, amikor elvágásra kerül a zene, és ez nő egyre inkább bennem is, amikor Alfonso minden gondolkodás nélkül engem is utasítani kezd. Nem is kell több, eddig a pontig tűrtem, azonnal kiszakítom a karom a keze közül, és csak a szúrós tekintetemet hagyom hátra neki, míg hátat fordítok, és elindulok az ellenkező irányba. Azonban a lépteimet a szemközti falhoz vágott üveg darabjai megállítják, ami Alfonso hangos, olaszos üvöltésével érnek véget. Egy időre gyökeret is eresztenek a lábaim, majd miután végignézem a falon végigcsordogáló pezsgőt, valami végleg elkattan vagy épp beüt nálam.
Visszafordulok az irányába, odasétálok a pulthoz ahonnan a pezsgőt elvette, majd egyesével kezdem az italokat és poharakat lelökni a földre, hogy szilánkjaira törjenek. - A törés zúzás nekem is megy, az a Deluca vagyok, aki szintén tombol és pusztít. Talán elfelejtetted? Kérdezem most már én is olaszul, de egyelőre nem üvöltve, csak szórakozottan, teljes egészében egy őrült képét lefestve ezzel. - De ne aggódj... úgy sem terveztem maradni.. elvégre te sem lehetsz örökké az a testvér, aki úgy ismer, hogy lássa mikor mire lenne szükségem.. Mondom ezt már egészen közel lépve hozzá, mélyen belenézve kitágult pupilláimmal a szemeibe, és úgy folytatom. - Bárcsak fel se ajánlottad volna, hogy idejöjjek. Nem is értem mit keresek itt. Nem ismerlek. Csalódottságot érzek, mérhetetlen dühöt, amiért hagytam magam befolyásolni, és nem egyenest egy olyan országba menekülni, ahol elkerülhetem ezt a nyomasztó érzést. Nincs szükségem rá, nincs szükségem senkire.
love to hate you
he said i’m just curious
is this for real or just an act?
can’t tell if you love or hate me
never met someone like that
drive me so crazy
did you know you got that effect?
losing myself but then I here you calling
there you are you're there with open arms there you are and I run
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: walkin' out of time - Fiorentina & Alfonso
Vas. Dec. 10 2023, 13:35
“Oh, I hope some day I'll make it out of here. Even if it takes all night or a hundred years. Need a place to hide, but I can't find one near. Wanna feel alive, outside I can't fight my fear. Isn't it lovely, all alone? Heart made of glass, my mind of stone. Tear me to pieces, skin to bone. Hello, welcome home”
Sosem mondja majd ki, és látni sem fogja rajta senki, de szünetre lenne szüksége; olyanra, mint a labdajátékokban, amikor az edző csak int egyet, a játékidőt megállítják, a játékosok pedig a kispadhoz szaladnak, hogy az edző irányt adjon nekik, és néhány pillanat erejéig képesek legyen feltöltődni, és tiszta tudattal folytatni a játékot. Semmi hasonlóra sincsen lehetősége, soha nem is volt, mert a név és a közeg felelősséggel jár, olyannal, amivel a húga irányában is viseltet. Ezért hívta ide, mert itt biztonságban van, itt ismerős a környezet, és itt ugyanúgy otthon lehet, mint akár Nápolyban, éppen csak azt felejti el mindig, hogy hiába van itt ő, Fiorentina sohasem lesz otthon. Nem csak Nápolyban vagy New Yorkban, de talán a világon sehol. Akarja, hogy a józan esze diktáljon, és azt is, hogy ne akadjon ki annyira, hogy feldúlták az otthonát több százan, ráadásul idegenek, de olyan erővel marja a torkát a düh, mint mostanában elég sokszor. Kibaszottul zavarja, kurvára meg akarja szüntetni a káoszt maguk körül, de az események megzabálják az egoját, és neki rá kell jönnie, mennyire kevés is ahhoz, hogy amikor a közeg jajdul, ő rendbe tegyen mindent. Mert ezúttal háború lesz. - Itt élek, Fiorentina. - Nyögi úgy, mintha a kérdés egyértelműsége fizikai fájdalmat okozna a tudatának, és valójában az is fáj neki, hogy ki kell mondania a nyilvánvalót. Tudnia kellett volna, hogy ha Fiorentina itt lesz, és neki tiszte felügyelni minden lépését, akkor akadhatnak problémák, ráadásul olyanok, amiket illene a legnagyobb türelemmel kezelnie, ahogyan mindig. Ezúttal azonban nem tud miből adni, ami, ha a húgáról van szó, a legrosszabbal végkimenetellel lehet valójában egyenlő. Horkant csak arra, hogy ez egy buli, hiszen nem ostoba, ráadásul szeme is van, de Alfonso rengeteg mindenre kényes, a saját otthonának a békéje pedig ennek a listának a top három helyéből az egyiken áll. Próbál egyébként lélegezni, hogy ne öntse el az agyát teljes mértékben a szar, de ezúttal veszít minden értelmes próbálkozással szemben, ami arra ösztönözné, vegyen vissza a haragjából és ne a másikon akarja azt letölteni. Hiszen, ha jobban megvizsgálja, mi vezetett ide, akkor valójában ő okozta ezt. Pedig tudja, hogyha nem Francesco temetésén ütnek így rajtuk, akkor akár a születésnapján is megtörténhetett volna, vagy a következő estjén az egyik vezetőnek. Mégis, az ő keze munkája az, hogyan lőtték ki a közeg egy részét, köztük befolyásos, magas rangú férfiakkal, és csak a szerencsén múlt valójában, hogy egyetlen hozzá közel álló sem vesztette az életét. Marco is csak egy vékony hajszálon függött, mielőtt jobban lett, ezért is utazott most haza. Alfonso pedig nem viselte kifejezetten jól, ami vele történt, ahogy azt sem, mi történhetett volna Kirával, vagy akár Fiorentinával, aki szintén nincsen jól, hiszen törni és zúzni kezd úgy, ahogyan ő igyekezett az előbb. - Ezt a szart ezúttal nem fogod rám borítani. - Mondja olyan rá egyáltalán nem jellemző szigorral, hogy meglepődne saját magán, ha képes lenne nyugodtan gondolkozni, és tisztán látni az egészet. Ennek most esélyét sem látja, úgyhogy kimondja, ami a húgával kapcsolatban a lelkét nyomja. - A közeg egy kibaszott káosz, fejek hullanak, Marco majdnem meghalt, és szerinted nekem meg erre van szükségem? - Kiabálja, de nem a húga arcába, arra valószínűleg nem lenne képes, és csak azért vesz ki egy üveget a másik kezéből, hogy ő dobja el valahova a földre, hátha a hangos csörömpölés magához téríti kettejük közül legalább egyiküket. De ez sajnos nem következik be. - Csak menj el, Fiorentina. - Sosem mondana ilyet a másiknak, de soha nem is voltak még ennyire rossz helyzetben, már ami a családot, meg a maffiát illeti. Nem fél, ahhoz nem ijesztettek még rá eléggé, de ha New York lesz a csatatér a következő menethez, kibaszottul össze kell szednie a gondolatait, ezen pedig nem segít, ha még a húga is feleslegesen kihozza a sodrából, amikor őt amúgy sem a legnehezebb.
"Family memory is a tricky thing; we repeat some stories to ourselves until we are bored of them, while others inexplicably fall away. Or maybe not inexplicably; maybe some stories, if remembered, would fit too uncomfortably into the present family narrative."
Alfonso itt él. Velem ellentétben, aki elveszett, és túl régóta tart már, hogy sehol sem érzem otthon magam. Helyette csak az üresség maradt. Talán mert nincs senki, akihez hozzá tudnék bújni, akit megtudnék ölelni egy hosszú nap után. Vagy mert hiányzik, ahogyan néha törődtek velem. Hiányzik a figyelem és a szeretet, ezért káoszt teremtek, azért, hogy valaki észrevegyen.
Nem tudom, hogy magyarázzam ezt el. Néha annyira hiányzik, hogy valakinek számítsak, máskor meg megakarok szűnni mások számára, és ez a kettősség okoz bennem egy gátat. Kinyílnék, mégis bezárkózok. Mindez a Nápolyban történtek óta csak felerősödtek bennem. Olyan vagyok, mint egy bipoláris zavaros, aki épp egy kevert fázisában találtok, ahol a mánia és a depresszió tünetei egyaránt jelen vannak. Most például legszívesebben üvöltenék, törnék, zúznék, rombolnék, a falba vernék azért, hogy mindent kiadjak magamból, és miután Alfonso elindítja ezt a folyamatot, már engem sem állíthat meg ebben semmi.
A pultról levert italok és poharak szilánkjai úgy járnak táncot a padlón, ahogy az én állapotom is cikázik. Szétesett darabok, amilyen én magam is vagyok. A szar, amit ezúttal Alfonso nem képes befogadni. Mert csak ennyit hallok ki szigorral töltött hangjából, és előre látom, hogy most ő sem fog finomkodni. Keményen belém áll, olyan mértékű haragot áraszt felém, miközben kiabál, hogy magam is meglepődök mi lett a felém viszonyuló mérhetetlen türelmével. Az jut eszembe, hogy belefáradt, hogy már ő sem képes vállszélességgel kiállni mellettem. Tudtam, hogy elfog érkezni ez a pillanat, de a csapódás erejét előre felmérni képtelen voltam. Márpedig iszonyú sebességgel érkezik meg, és kicsit sem a megfelelő állapotomban. Mintha csak én lennék az az üveg, amit elhajított és hangos csörömpöléssel landolt.
Menjek el. Úgy mondja ezt, mintha az egész életem nem erről szólna. Állandóan elmegyek. Sosem maradok, és ha valakitől marasztaló szavakra vágynék, az ő lenne. Erre csak ennyi jut. Egy kicsit meg is értem, közben mégsem, mert ha valaki tudhatja miért vagyok most ennyire sok, az ő lehetne. Mégsem kiabálok. Csak mereven nézek rá egy darabig és hagyom, hogy a bőröm alá férkőzzenek a szavai.
Érkezése előtt még minden jó volt, erre az euforikus állapotomat kezdi átvenni az ingerlékenység, az agresszió, de próbálok nem teljes teret engedni neki. Időhúzásként a következő kezembe akadó italt bontom fel, és minden úri hölgyhöz méltó viselkedést elengedve ráhúzok. - Ez a sok szar, a fejek hullása.. erre meg nekem nem lett volna szükségem. Mi a faszért nem lehetett figyelmeztetni, hogy ne látogassak haza? Vádaskodni kezdek, mutogatni rá, egyértelműsítve benne, hogy ő a hibás. A Nápolyban töltött első napon ő már tudott valamit, érezte ennek az előszelét, mégsem figyelmeztetett. Semmire. Francesco halálhíre is csak úgy betoppant a születésnapján, azután meg lavinaként sújtott le minden a közegre. - Jól voltam, te meg egy kibaszott mély gödörbe löktél, és még neked áll feljebb? Áldozat szerepet játszok, miközben mindketten tudjuk, hogy ennél sokkal nagyobb problémák ütötték fel a fejüket. Én azonban azokkal nem akarok foglalkozni. Már nem, így nem.
- Menjek el? Teszem fel neki a kérdést, miután többször is rá húzok az üvegre. - Miért? Mert sok vagyok neked, egy púp a válladon, egy teher, amitől meg kell szabadulni? Kínomban nevetni kezdek. - Mert, akkor hallani akarom. Mondd ki bazmeg. Állj ide elém, nézz a szemembe és már itt sem vagyok. Emelem fel a hangom, és kiabálom ezt úgy, mint aki nem fél attól, hogy ez be is fog következni, de valójában elkap a szorongás érzése, hogy megfogja tenni.
love to hate you
he said i’m just curious
is this for real or just an act?
can’t tell if you love or hate me
never met someone like that
drive me so crazy
did you know you got that effect?
losing myself but then I here you calling
there you are you're there with open arms there you are and I run
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: walkin' out of time - Fiorentina & Alfonso
Hétf. Jan. 15 2024, 19:40
“Oh, I hope some day I'll make it out of here. Even if it takes all night or a hundred years. Need a place to hide, but I can't find one near. Wanna feel alive, outside I can't fight my fear. Isn't it lovely, all alone? Heart made of glass, my mind of stone. Tear me to pieces, skin to bone. Hello, welcome home”
Fiorentinánál gyakorta használja többet a szívét, mint egyébként szokta, és az események folyása, valamint a bennük rejtőző rengeteg veszély ezt blokkolja a férfiben jelenleg. Hogy is ne tudná, mennyire nehéz volt mindig a húgának, és mennyire elveszett most is a történtek, főleg a rajtaütés és lövöldözés hatására; ha valaki, akkor Alfonso mindezzel tisztában van. Ezúttal azonban ő sincsen olyan jól, hogy a megfelelő és már jól bevált eszközöket használja a másikon, sőt, az idegenek valami gombot nyomtak meg a férfiben, és ezért öntötte el a szar az agyát ilyen mértékben. Jellemző egyébként Alfonsora, hogy ha robban, akkor azt gond nélkül szabadjára engedje, sőt, nem is ez az első veszekedésük a másikkal, de el még soha nem küldte őt az otthonából. Talán azért történik meg ezúttal, mert azt Fiorentina nem tartotta tiszteletben. Márpedig Alfonso úgy védi saját magukat itt New Yorkban, mint senki más. Nem éri váratlanul a gyanúsítgatás, hiszen már a kiülőben látta a testvérén, hogy gyanakszik. Az összes többi testvére vagy nem foglalkozott Kira hirtelen és furcsának tűnő jelenlétével, vagy arra való tekintettel, mennyire boldognak tűnik a férfi, elengedték a részleteket. Ismeri azonban a vele szemben állót, és Fiorentina most kapcsolt csak igazán veszélyes üzemmódba. De nem ezért küldi el a másikat. - Mondd ki, amit gondolsz. - Senkitől sem tűri, ha gyanúsítgatják, ez alól a másik sem lesz kivétel, azonban vele szemben nyilván még ott van a fejében a türelem, mert Alfonso sosem bántaná egyetlen rokonát sem. A családja szent és sérthetetlen, amúgy is olaszok, úgyhogy ebben az üvöltözésben sem kellene semmi érdekesnek lennie, mégis van, hiszen a súlya minden szónak innentől mázsás. És hiába háborúk és hulló fejek, el kell tudniuk majd valahogy cipelni őket. - Megmondtam, hogy ha visszaértünk New Yorkba, elmondok mindent. Azért jöttem ide basszameg. - Úgy kerüli ki a másikat, hogy dob a karján egyet a levegőbe, ezzel jelezve, hogy némi türelem kellett volna csak a másik részéről, és most minden apró kis részletbe már be is avatta volna. Látva azonban a húga állapotát valahol szerencsés, hogy a tömeg és a mérge ettől elvette a lehetőséget. - Szóval szerinted én intéztem, hogy kilőjék a fél közeget? Talán Alvizére is én kértem a célpontot, hogy a fogadott apám helyett a legjobb barátom dögöljön meg? Ezt mondod? - Hirtelen fordul vissza a másikhoz, ahogy elment mellette, és ha már a bárnál vannak, inkább mögé sétál és tölt magának egy tiszta pohárba whiskyt. Se rituálé a három jéggel, se a jég maga nem komponens most, de a benne lévő ideg nem foglalkozik ezzel. Csak lehúzza, hogy megmarja a száját és a torkát egyszerre. - Sosem leszel púp a hátamon. - Mondja nyíl egyenesen a másik szemeibe, ahogy kéri tőle, aztán nekivágja a bárpultnak a poharat, hogy az széttörik a kezében, de időben elengedi, így a darabok nem vágják meg. Nem először csinálja ezt. - De tiszteletben fogod tartani az otthonomat, Fiorentina. - Szokása ennyire szigorúvá válni, de most kissé idegen a bőrén az érzés, mert Kira mellett sokat lágyult, és nem is volt szükség az elmúlt időszakban arra, hogy elővegye magából a maffiózót. Nem illik a képbe egyáltalán, hogy pont Fiorentinánál jön ez elő megint belőle.
"Family memory is a tricky thing; we repeat some stories to ourselves until we are bored of them, while others inexplicably fall away. Or maybe not inexplicably; maybe some stories, if remembered, would fit too uncomfortably into the present family narrative."
Mondjam ki, amit gondolok. Ez marha jó. Úgy érzem fújtatnom kell ezt a briliáns javaslatot követően, megelőzve, hogy az idegtől felrobbanjak. Mégis mit vár tőlem Alfonso? Nem fogom beismerni neki, hogy épp a saját gondolataim azok, amelyek megfojtanak, olyan szoros csomót kötve a nyakamon, hogy már levegőhöz is alig jutok. Hiszen sokkal egyszerűbb terelnem. Mást hibáztatni, pontosabban őt, és a felelősség mint olyan, még csak fontolóra se veszem, mert ez legalább ideig óráig működik. Vagy nem, ha épp annyira kezd elmérgesedni a helyzet, mint most Alfonso és köztem.
- Nem szeretem, ha valaki utólag magyarázkodik. Válaszolom ezt hűvösen karba tett kezekkel, elvonatkoztatva attól, hogy már ő is káromkodással akarja nyomatékosítani a közlenivalóját. Méghogy ezért jött, ugyan már.. Azért jött, hogy ránézzen a körmömre, és megdorgáljon, mint egy rossz gyermeket, aki rossz fát tett a tűzre.
Egyébként pontosan látom rajta mennyire feszült. A mozdulatai mind ezt tükrözik, ahogy az arca is, amin végigpásztázik a tekintetem mialatt kikerül, és csak hallgatom. Mélyen hallgatom, miközben ordítani kezd bennem a fájdalom, amint átformálja a gondolataim és egészen hangosan ki is mondja azokat. Ökölbe szorulnak a kezeim, és körmeimet belemélyesztem a bőrömbe, hogy valamelyest csillapítson. - Nem ezt mondtam. Sóhajtok tehetetlenül egyet, mialatt az arcát fürkészem. - Egyszerűen csak mérges vagyok rád, amiért teljesen hülyének nézel engem. Talán ez bánt a leginkább, mint egy durcás húgot, akit a testvére kihagyott valamiből, vagy az, hogy még most sem tudok igazán semmi biztosat, csupán az elképzeléseimre hagyatkozhatom, abból pedig jól tudjuk semmi jó nem szokott származni. De az az elképzelés, amit ő ad elő, egyáltalán nem állja meg a helyét. Sosem vádolnám olyasmivel, hogy épp ő intézte úgy, hogy kilőjék a fél közeget.
Az az igazság, hogy túl sok ez így most nekem. Mégpedig azért, mert hiába akarok a tudás birtokába kerülni, nem érzem készen magam rá. Az elmúlt napok vihara, a fájdalmas éjszakák, a múlt sebeinek feltépése után már nincs erőm hozzá. Talán ideje lenne bevallanom mindezt Alfonsonak, de annyira fáradt és kimerült az arca neki is, hogy képtelen vagyok rá. Nincs értelme, amikor egy normális szavunk sincs a másikhoz. Üvöltözünk, mert legalább ehhez mindketten értünk, és egyre inkább azt kívánom, hogy legyen már vége. Küldjön el, aztán majd lesz valahogy, megoldom. Ő azonban még mindig kitart mellettem, és meg kell dörzsölnöm a homlokom, hogy észhez térítsem magam, és el is higgyem, de ezt a mozdulatomat megállítja a széttört pohár hangja a bárpulton, és valójában ez az, ami leginkább odavezeti Alfonsora minden figyelmem, miközben egészen elcsendesedek.
Meg kell hagyni, belefáradtam már a veszekedésbe, annyira de annyira elegem van már az egészből, hogy teljesen elveszve, élettelen tekintettel, mint akinek a lelkét már tényleg elnyelte az üresség nézek rá a testvéremre. - Elég volt. Hangsúlyozom ki éles hangon ezt a két szót, arra intve őt, hogy hagyjuk abba, és mintha ez a mondat ösztönözne arra, hogy a padlóhoz vágjam a kezemben tartott üveget. - Ennek így semmi értelme. Ezt még én is belátom, miközben hosszan szívom be és fújom ki a levegőt, nyugtatgatva magam, majd elindulok. Megkerülöm a bárpultot és Alfonso mellé lépek. Nem nézek rá, csak megragadok két még ép és tiszta poharat, amibe whiskyt töltök három jéggel, és átnyújtom neki az egyiket. - Ezt most próbáld meg nem összetörni. Jegyzem meg, mert ha körbenézek magunk körül nevetséges, ahogy kinéz most a villának ez a része.
- Még ma elutazok. Mondom határozottan, mint aki ebből nem enged, még akkor sem, ha marasztalni próbálna annak ellenére, hogy ő küldött el már az első percben, amikor megérkezett. - Nem fogok tudni a te szabályaid szerint létezni itt, tisztelettel, ahogy te kéred. Ezzel pedig már magyarázatot is adtam, úgyhogy megemelem felé a poharam és lehúzom a whiskeyt, ami végig mar a torkomon.
- Hogy van Marco? Érdeklődöm, mert végülis ez lenne egy normális beszélgetés egyik alap pillére, de köztünk szólva, valahogy most semmi sem normális, az aggodalmam mégis őszinte. Marcello nagyon is fontos számomra, és túl sok halálhír, köztük Brisea férjének neve zúdult akkor Nápolyra, így legalább annak örülhetek, hogy Marco túlélte.
love to hate you
he said i’m just curious
is this for real or just an act?
can’t tell if you love or hate me
never met someone like that
drive me so crazy
did you know you got that effect?
losing myself but then I here you calling
there you are you're there with open arms there you are and I run
★ hozzászólások száma ★ :
50
★ :
Re: walkin' out of time - Fiorentina & Alfonso
Kedd Ápr. 02 2024, 13:28
“Oh, I hope some day I'll make it out of here. Even if it takes all night or a hundred years. Need a place to hide, but I can't find one near. Wanna feel alive, outside I can't fight my fear. Isn't it lovely, all alone? Heart made of glass, my mind of stone. Tear me to pieces, skin to bone. Hello, welcome home”
- Jó lenne, ha legalább annyit megszoknál az életedből, hogy milyen közegbe születtél. - Mert akkor lehet, Fiorentina sem kérné számon Alfonsotól azt, hogy mit és éppen miért időzít. Éppen elég teher volt a vállán a születésnapja hétvégéjén; el kellett menekítenie Kirát az államokból, mert Francesco miatt nem volt egy percig sem biztonságban. Előtte meg kellett terveznie Alvizével, hogyan tudják kiiktatni az unokatestvérét olyan módon, hogy lehetőleg senki se kerüljön közülük gyanúba, hanem egy túladagolási balesetnek hasson az egész. Aztán le kellett zongorázni, hogy ez kiderüljön a születésnapja estéjén, és nem volt elég Kirával harcolnia, még kibaszottul szét is lőtték őket annak a szarházinak a temetésén, amitől az egésznek olyan hatása van, mintha Alfonso okozta volna. Pedig ő nem emelt fegyvert és nem is lőtt rá senkire. - Szóval így akarod csinálni. - Mondja már valamivel nyugodtabban, ahogy az agyvérzést kihordja lábon, és inkább már csak a csalódottság marad meg benne. Ez nem feltétlenül a húgának szól, részben saját magának, amiért nem tudja a történéseket egyben tartani, és ennek hatására a húga lelki világát is elég erővel szabályozni. Utálja, amiért ő került most hátrébb egy csomó minden mással szemben, de Alfonso képtelen arra, hogy szétszakadjon, és Fiorentinának tényleg csak annyit kellett volna megvárnia, hogy hazaérkezzen és beszélgessenek egy jó whisky társaságában. Alfonso káosza jelenleg összeütközik a testvéréével, és ez, bár nagyon ritkán fordul elő, mert a férfi külön figyelmet szentel a másiknak, most már túl sok minden rakódik rá, és nem tudja elcipelni az egészet. - Elképesztő, milyen szavakat használsz, Fiorentina. Annyira kértelek, hogy várj meg itthon, mert Nápolyban minden kibaszott falnak füle van, érted? - Sosem nézte hülyének egyik testvérét sem, bár ők el tudják fogadni a közegben betöltött szerepét, amivel az jár néha, hogy fű alatt intéz dolgokat, és a legtöbbjük orrára nem is köti ezeket a ténykedéseit. Persze a legkisebbik húga más, nála a határok erősen elmosódnak, kezdve azzal, hogy magyaráznia kell neki folyamatosan, hogy mégis kibe mert beleszeretni. A hirtelen változás nem meglepő a számára, ahogy Fiorentina egy utolsó üveget még a földhöz vágva kvázi köztük is elvágja a beszélgetést, pedig tudja, hogy ez nem lehet csak ennyi. Az embereinek át kell nézni az egész villát, és szinte biztos, hogy néhány dolognak lába is kelt. Szerencsére értékhez nem férhettek hozzá, mert azokat kemény páncélszekrények őrzik, ettől függetlenül Alfonsot kibaszottul zavarja, ami itt lejátszódott. De nem feszegeti tovább ő sem, mert számára most elég, ha a lány elmegy, és ezt csak akkor fogja igazán bánni, ha teljesen megnyugszik. Lehúzza a kitöltött italt, és megragadja a lehetőséget, hogy Marcoról beszéljenek, mert az legalább semleges és szeretetteljes terep lehet mindkettejüknek. - Kiengedték a kórházból. Most már az anyjáéknál lábadozik. - Még mielőtt hazajött volna, meglátogatta őt a Serra házban, és mivel Agata felügyelete alatt lehet a legjobb kezekben, nem időzött ott sokat, csak tudtára adta, hogy amint lehet, várják vissza New Yorkba, de ez még valószínűleg 1-2 hét lesz. - Hová tervezel menni? - Alfonsonak eszébe sem jut, hogy Fiorentina ezt ne közölné vele, és nem is fogja hagyni neki, hogy a háború kellős közepén kénye-kedve szerint repülgessen; ismerve azonban a lányt, ez sem lesz egy egyszerű kör vele.
"Family memory is a tricky thing; we repeat some stories to ourselves until we are bored of them, while others inexplicably fall away. Or maybe not inexplicably; maybe some stories, if remembered, would fit too uncomfortably into the present family narrative."
Persze, hogy az az elvárt, hogy legalább megszokjam, sőt. Legjobb lenne el is fogadnom milyen közegbe születtem, és ha olyan lennék, mint az olasz nők többsége, akik ezzel együtt tudnak élni, pontosan oda helyezve magukat a maffiában, ahova szánták őket, minden könnyebb lenne. Nos elárulok egy titkot. Pontosan ilyen voltam, és igen bár a Deluca család legkisebb tagjaként kevesebb felelősség hárult rám, mint a többiekre, bőven akadtak kötelességek, melyeknek eleget kellett tenni. Még csak bajom sem volt mindezzel. Domenico mellett nem. Mert lehettem volna én az a lány, aki bár eltervezett házasság árán, de szerelmet talál. Anyává válik, és akkor talán én is az a Deluca lennék, aki büszkén viselheti ezt a nevet. Aki kiérdemelte, és tett azért, hogy elismerésre méltó legyen. Kár, hogy az élet velem kibaszott, és oly módon formált át, ami már nem teszi ezt lehetővé. Bár már nem is akarom. A szerelmet már csak kósza emlékek kötik hozzám a múltból, és a jövő tervezgetése nem az én reszortom, ugyanis nem tervezek előre. Se értelme, se kedvem az egészhez, szóval csak hümmentek, amikor Alfonso feltárja mire lenne szüksége, hogy mennyivel könnyebb egy beszélgetés lenne ez, ha én leegyszerűsíteném, ha más lennék. Mert ez a lényeg, nemde? Legalábbis én ezt hallom ki belőle, ahelyett, hogy időt szánnék az értelmezésére, megadva azt az esélyt ő mit miért tett, és valójában ezzel mennyire tisztában kéne lennem, hiszen nem most csöppentem bele ebbe a közegbe, és nem egy kívülálló vagyok, akinek magyarázni kéne bármit is. Közben mégis, mert a távol töltött idő a családtól mindig azzá tesz kicsit. Egy időre, amíg minden újra emlékeztetni nem akar arra, hogy nem menekülhetek a nevem elől, és az azzal járó kiépített rendszertől, amitől ha akarok, akkor se szabadulhatok.
Azt is mondhatjuk, hogy így akarom csinálni, de nem. A legkevésbé sem, mégis egy olyan állapotban talált meg, amikor nem tudom másként, mivel gondolkodás nélkül visznek előre az érzelmek. Kimondom, amit nem kéne, bár ez sosem lephetné meg, most mégis van valami, ami éket ver közénk, amiért nem értjük a másik nyelvét. - Értem, oké? Itt vagyok, nem? Az meg már hadd ne legyen a világ legnagyobb bűne, hogy kimertem adni magamból azt a frusztráltságot, ami elkezdett felőrölni. Még csak nem is frusztráltság volt az, sokkal inkább egy kattanás az őrület felé, ami a temetés közben elkapott pánikrohamot követően cseppet sem lehetne meglepő. Számára nem, hisz jobban ismer, mint bárki. Tudja, hogy változó milyen módon, de találok rá megoldást, hogy csillapítsak magamon, mégha ahhoz kell előtte a rombolás is.
Egész idő alatt olyan, mintha nem is egymással beszélgetnénk. Mintha két külön ember ugyan azt a témát érintené, de távolról sem közelítenek egymás felé. Akik osztják a maguk nézeteit, de a másik felét nem képesek befogadni, és bár szeretném tudni miért jutottunk el oda, hogy a közeg teljes káoszban fuldokoljon, jelenleg én is alig kapok levegőt a kínlódásunk során. Mert ez az, és baromira kimerít a feleslegesnek tűnő vita köztünk, ami egyébként máskor szórakoztatni is tud. Azonban most egészen más formát ölt, és képtelen vagyok lépést tartani vele, miközben bosszant, amiért így kellett újra találkoznunk. Se közös nevező, se semmi, ami megnyugvást adhatna számunkra.
Gondolom mások bocsánatot kérnének, megölelnék a testvérüket, és olyan megoldást találnának, ami végül mindkettejük számára kielégítő, de túl makacs és önfejű vagyok ahhoz, hogy ezt megadhassam neki. Sosem ment. Mindig akarom az utolsó szót, ahogy az utolsó széttört üveget is, amit a földre ejtek, mielőtt legalább abban megadom magam, hogy csillapítsak magamon. Ideiglenes békét kötök, ami egy átnyújtott whiskey formájában ölt képet, és Marcorol kérdezem, mert ez legalább egy olyan téma, ami nem okozhat kettőnk között feszültséget. - Örülök, hogy jobban van. Fogalmazok meg egy tömör választ, mégis tudhatja Alfonso milyen szeretet van bennem Marco irányába, mégha egy hatalmas baromnak is tartom.
- Őszintén? Nézek rá egy pillanatra, majd töltök egy újabb kört, és elgondolkodok hova mehetnék, de igazából az sem számít. Abban vagyok csak biztos, hogy el innen. - Improvizálok. Vonom meg a vállam, majd lehúzom az italom. - Te csak ne aggódj. Miattam ne, van elég bajod nélkülem is. Adok egy puszit az arcára, és ott hagyom, mert mérhetetlenül csalódott vagyok, megint egy teher, akinek ha fájdalmas is, de tudja mikor kell lelépni, és nem visszajönni. Mert bár csöndesen zárom a hevesen indult vitát, olyan vagyok, mint egy javíthatatlan törött játék, amit Alfonso mindig felemel a földről, esélyt ad neki, helyre akarja hozni, most mégsem képes rá.
love to hate you
he said i’m just curious
is this for real or just an act?
can’t tell if you love or hate me
never met someone like that
drive me so crazy
did you know you got that effect?