New York is made up of millions
of different people,

and they all come here looking for something that would unknowingly change their whole life

★ üdvözlünk new yorkban
• városhatár átlépése •
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés:
★ csicseregj csak kedvedre
• szavak sokasága •

★ éppen jelenlévõ lakosaink
• Ismerõs idegenek •
★ frissen íródott történetek
• legújabb bejegyzések •
Tiger Kareem Abbar
tollából
Ma 15:55-kor
Remington Fellowes
tollából
Ma 15:35-kor
Fable Elizabeth Hart
tollából
Ma 15:09-kor
Benjamin Stanford
tollából
Ma 15:03-kor
Benjamin Stanford
tollából
Ma 14:54-kor
Ariel Hella Wright
tollából
Ma 14:36-kor
Jackie Monroe
tollából
Ma 13:58-kor
Jackie Monroe
tollából
Ma 13:51-kor
Jackie Monroe
tollából
Ma 13:51-kor
★ csoportjaink képviselõi
• népszámlálás •
Csoport neve
Bûnüldözés
9
16
Diákok
53
40
Egészségügy
29
18
Hivatal
7
12
Média
42
32
Munkások
35
23
Oktatás
9
10
Törvényszegõk
15
36
Üzlet
28
28
Összesen
227
215

Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One
TémanyitásZeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One EmptyKedd Jan. 02 2018, 16:36



to: Zeena


Még mindig nem tudom megmondani, hogy miért mentem bele ebbe a hülyeségbe. És ahogy vánszorognak előre a percek, a helyzet egyre csak romlik. Unalmas beszédek, nyomi művészek, szottyadt vénasszonyok, fotósok, riporterek… próbáltam én feltalálni magam, de a látogatók nagy része vagy lehetetlenül sznob, vagy az 50-es évjáratot erősíti. Van néhány szobor, meg festmény, mint lényegi elem, de összességében úgy érzem, mégis csak a péntek estém elkúrásáról van itt szó. Nagyot sóhajtok, és mélyet kortyolok a borospoharamba, ez legalább iható. Eddig ez a legnagyobb pozitívum.
Mielőtt azonban ünnepélyesen és végelkeseredésemben beledőlhetnék valamelyik kardba – mintha fél szemmel ilyeneket is láttam volna az egyik teremben –, mintegy in medias res ráakadok Jules-ra, láthatóan hasonlóan hányatott sorsú barátomra, még az egyetemi időkből. Meg is örülünk egymásnak, tudván, innentől meg van mentve a program.  
- Hát te meg mi a fenét keresel itt, bazdmeg? – tolmácsolja az éles szemekkel kiszúrt disszonanciát, ami azért az arcára is kiül a nagy vigyorgás mellett miközben megveregeti a vállam.
- Végre valaki értékeli a szenvedésem – derül fel az én kedvem is rögvest. Kedvelem Jules-t egyébként. Bármilyen erős is benned az önsorsrontó elhatározás, vele egyszerűen nem lehet unatkozni. – Hosszú. Hát te? Csak nem felcsaptál kultúrburzsujnak?- Nehéz szó.
- Ne sértegess. Itt lakom a szomszédban, és épp a svédasztalos vacsorámat költöm. Meghívhatlak egy pirítósra?
- Bazd meg – nevetem el magam. Ez aztán az életművész.
- A kacsacomb és az a bor elég jó – mutat a kezemben szorongatottra. – Köszönöm, borok és csajok terén mindig is jó ízlésem volt – vetem közbe gyorsan, ha már nem adja megától az elismerést. – Csajtémában viszont elég pocsék a felhozatal. – Ezzel sajnos nem is tudok vitatkozni.
- Akkor mi a terv? Kaja, pia és várjuk az apokalipszist?
- Figyelj, elsősorban te unatkozol, neked kell találnunk valami elfoglaltságot. Idejét sem tudom, mikor fogadtunk utoljára valami egészségeset – pillant körbe a teremben, ihlet után kutatva. Én pedig máris rosszat sejtek. Ezt az irányt talán mégsem kéne erőltetni.
- Ez egy régi szokás, Jules, azóta felnőttünk és megkomolyodtunk…
- Csak nem megnősültél? – szakítja meg egy elképedt, rám vetett pillantás kedvéért a túrát.
- Annyira azért még nem – szögezem le gyorsan. Végül is csak egy öt éves, elhallgatott gyerekem van, de ez most kevésbé szalonképes téma. - Helyes – folytatja. – Akkor ma megdöntesz egy csajt.
- Már megbocsáss, de ez nálam általában nem akkora kihívás.
- Akit én jelölök ki – vázolja tovább megingathatatlanul, negédes türelemmel. – Mégpedig ebből a teremből. –  A végére azért már ő sem tudja elfojtani a kárörvendő vigyort, hiába játszik épp Al Pacinot.
- Mi? Ne szívass. Most tisztáztuk, hogy csak szottyadt nyanyák lézengenek. Vagy agyzsibbasztó művészpicsák, akik előbb ledarálják, majd komótosan zselésítve megzabálják az agyad. Ne nézz így, már próbáltam. – Ennyire én sem vagyok elveszett gyerek, hogy egy próbát sem teszek. Azt hiszem, érződik, hogy kezdek pánikba esni.
- Ízi. Az ott… - bök a fejével egy távolabbi, ám jól belátható pontra. – Nem tűnik Brűnhildának. De még csak Pentheszileiának se. – Ezen azért hagyok egy kis időt megdöbbeni, de aztán mégis sasolásba helyezkedem. – Honnan tudsz te ilyen bölcsességeket?
- Volt már egy-két művész csajom – von vállat, oké, nekem attól még újdonság. De inkább a témára szorítkozom: - Melyikre gondolsz?
- Az a fehér ruhás szöszi azzal a nagydarab fazonnal. Mondjuk, lehet, hogy melír, de így is nagylelkű vagyok.Mindjárt kidobom az egyik festményt, és bekeretezhessem az arcképedet.Leköteleznél. De úgy se találnál elég nagyot. Inkább koncentrálj csak a szöszire. Lásd, kivel van dolgod, nem kötöm az akciót kizárólag a ma estéhez. Ránézésre nem tűnik bugyiosztogatónak, de mit neked egy kis kihívás, nem igaz?
- És kórházba is juttassam magam a kedvedért? Biztos feltűnt, hogy egy öltönybe bújt gorilla áll mellette. Nem hiszem, hogy hoznál virágot.
- Mondtam, hogy ne parázz. Az a művészeti igazgató. Higgy nekem, én már csak ismerem, hetente kétszer itt vacsorázom. Ő árulja ezeket a felbecsülhetetlen értékű remekműveket, és ő közvetít a gazdag, perverz és igen, többnyire szottyadt mecénások és a naiv lelkületek között. Legalábbis ez a kis pipi pont ilyennek tűnik. Én a helyedben inkább a másik fickó miatt aggódnék, és máris rohannék, mert a végén még eladják előled a portékát.
És valóban hármasban beszélgetnek, ha az igazgató társaságában, akkor pedig csakugyan üzlet lehet a dologban. De ugyan már. – Ez a pasas legalább hatvan éves.
- Na és? Pénze és libidója attól még lehet. De szerintem túlsaccoltad öt évvel. A lényeg, hogy hajtsd kapura a csajt, és bizonyítékot is kérek – vigyorodik el. – Ha nyersz, kötök veletek egy flottaszerződést az új Camarokra. Mondjuk jövő hónapban? Ennyi idő elég lesz, hogy megszerezd azt a bugyit?
- Várj. Honnan tudod, hogy…
- Múlt héten együtt vacsoráztam Marával – a képemről viszont hamar leolvassa, hogy ez a mondatot még nem fejezte be. – Lazíts már, öreg. Nem randi volt. Itt futottunk össze. De azért jó kis művészlélek lett belőle – kacsint rám. – Ha mégsem fekteted meg a csajt, intézhetnél nekem vele egy igazi randit.
- Ezt felejtsd el. A húgom nem fogadás tárgya.
- Miért? Csak egy randit kértem. A többit majd ő eldönti. Azt ne mondd, hogy nem látnál szívesen a családban.Őszintén?Inkább nem.
- Szóval, ha nem cserkészed be a pipit jövő hónapra, állod a két hetes, kétszemélyes Thaiföldi utazásom. Teljes ellátással. A randi témára majd még visszatérünk. Deal?
- Öröm veled üzletelni. Kezet rá – hörpintem fel a maradék boromat, és el is indulok a célhoz. Bár ne jöttem volna ide ma este. Bár ne izgatná a fantáziám egy ekkora szemétség. De amint közelebb juthatnék az édes hármashoz, a kiszemelt hölgy máris megszökik, és már-már futó lépésben a mosdók felé veszi az irányt. A nagy lendület közepette kis híján belém ütközik, de még időben kitér, így csak a válla ütközik neki az enyémnek. Megállok, ő viszont szó nélkül suhan tovább. Ajaj, ebből sírás lesz. Nem is kicsi. Érdekes fordulat. Amit ekkor már nem hallhatok, az az alábbi, megelőző párbeszéd:

- Nézd, Zeena – súgja a lány fülébe szárazon és kissé türelmetlen hangnemben az igazgató – ne csinálj nekem botrányt. Azért jöttél ide, hogy felkarolják a tehetséged, nem? Az úr komolyan érdeklődik irántad, ami a műveidre is kedvező hatással lesz. Ezen mindenki átesik. Ha okos vagy, van jövőd, ha gátlásaid vannak, akkor nincs.
Azt viszont messziről leszűröm, hogy kábéra mi lehetett a helyzet. Nem csak Jules-nak vannak ilyen rejtélyes képességei. Üzletemberként, gyanítom, én is többet tudok arról, hogy mi zajlik a művészvilágban, mint ez a kis pillangó, telve naivitással, nagy reményekkel, azt remélve, hogy nem kell kurválkodni azért, hogy elismerjék a tehetségedet, és nem kell önszántából vagy kevésbé, de szottyadt vénemberek kedvére tenni a sikerért. Mindent összevetve azért nem csodálom, hogy kiborult, az a pasas tényleg gusztustalan, a nagy táskás szemeivel, úgy lóg rajta az öltöny, mint valami kiöregedett kecskén, de az inget legombolja a mellkasáig. Beszarás.
Inkább a szöszi felé veszem az irányt. Gondolok egyet, és benyitok utána a mosdóba. Mintha csak eltéveszteném az irányt.
- Helló.- Kezdésnek jó lesz.

mind álarcot viselünk
Benjamin Henson
Üzlet
ranggal rendelkezem
★ :
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One I51cGcK
★ kor ★ :
36
★ elõtörténet ★ :
Három egész két százalék
***

★ lakhely ★ :
Manhattan
★ :
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One EMtB9Yb
★ idézet ★ :
If you want a happy ending, it depends on where you stop the story.
★ foglalkozás ★ :
General Motors # Chevrolet szerviz- és márkavezető
★ play by ★ :
Matt Bomer
★ hozzászólások száma ★ :
347
★ :
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One 5RpYFSk
TémanyitásRe: Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One EmptyKedd Jan. 02 2018, 23:34
A művészeket többnyire egyetlen dolog különbözteti meg az átlagemberektől: egyedi és csak a maguk számára megjeleníthető szemüvegen át szemlélik a világot.Nem akarnak az egyszerű hézköznapok részesei lenni, kicsit talán kizárják magukat mindenből, esetlenebbek a hivatalos ügyintézéseknél, rosszul választanak húst az üzletben, első adandó alkalommal letörik a cipőjük sarka, és képesek a saját lábukban is megbotlani. Nyilván sokakban ez a kép él az alkotó emberekről. Ahogyan sokakban pedig az, hogy elvont világunk rabjaiként kinézzük a racionalitás talaján mozgóakat, azokat, akik nem annyira a színek semmint esetleg a számok bűvöletében élnek.
Ha egy olyan kezdő, és ebben az óriási olvasztótégelyben abszolút ismeretlennek számító művész, mint én, el akar érni valamit, ha szeretné, hogy neve ne csupán szűk körökben a művészeteket szinte a sznobizmus szintjén imádó emberek között csengene ismerősen akkor azért áldozatokat kell hozni. Kérdés persze, hogy hol vannak ennek az áldozatnak a határai. Egy kiállításon megjelenni, beszélgetésbe bonyolódni a jövendőbeli megbízókkal, azokkal, akiktől a műveink után pénzt remélünk, kedvesnek lenni velük, ott lenni egy estélyen, vagy egy kiállításon nem jelent olyan nagy áldozatot. Ez az a bizonyos határ ameddig a jó ízlés elmerészkedik, és amelyhez én korábban, Madisonban hozzá voltam szokva. Ám New York nem csupán távolságban van messze a wisconsini városkától, hanem kulturális és urbánus szempontból is.Mások az emberek, mások az elvárások. Nagyobbak és mocskosabbak. Ezzel szembesülni hónapok után is szinte döbbenetes és fájdalmas a számomra, és sokszor az elveim miatt hajtottam jó pár száz dollárral kevesebb összeggel a zsebemben álomra a fejemet. Pedig a villanyszámla, a lakbér és egyéb triviális kiadások, melyek a létfenntartásomhoz szükségesek nem az elvekből lesznek kifizetve. A pénzem vészesen fogyott. Tulajdonképpen már nyár végén be kellett látnom, hogy az alkalmi munkákból, a rajzokból, plakáttervekből, vagy néhány nívósabb butik ruhaterveinek megrajzolásából nem fogok megélni. Meggazdagodni pedig még úgy sem. Néha lemondó sóhajjal kapcsoltam ki a gépet, emlékeként a retinámba égve jó pár meg nem rendelt, méregdrága anyagnak, amivel dolgozhattam volna.
Rendületlenül jártam a város megannyi aprócska, közepesebb méretű galériáit, időként megalázóan szemlesütve szorongattam a portfóliómat, és elviseltem éppúgy a kritikát, mint a jellegtelen és őszintétlen dicséretet.Be kellett volna látnom,hogy nem vagyok olyan jó, mint amilyennek gondolom magam, de a bizonyítási vágy, hogy a szobrászatban rodeni vagy moor-i magasságokba jussak mindennél erősebb volt. Tudtam mire vagyok képes. Talán csak azt nem ismertem még fel, hogy ahhoz, hogy élettel töltsem meg a műveimet kicsit nekem is élnem kellene. Helyette bezárkózva a saját kis rejtőzködő világomba rendületlenül alkottam a saját világlátásom szerint. Az élet ott volt. Az éjszakában is, melynek zajai nem jutottak el hozzám, a fényük vibrált csak az ablakomon, vagy a hajnalok voltak a vendégeim az ébredő város gőzpamacsaira a felhők közé szökő tornyok között, amikor én még mindig ébren voltam, amikor mások kipihenten indították a napot. Azt hittem mindig, hogy nem kell tapasztalni ahhoz, hogy érezzük amit alkotunk. Fél évnyi tapasztalattal a hátam mögött tudom, hogy ki kellene tolnom azokat a bizonyos határokat, ha egyrészt maradandóan az élvonalba akarok kerülni, vagy olyat alkotni, amiben mások is meglátják a többet...meglátnak valamit,amit a lelkemből raktam bele.
Ma este fehér ruhát öltöttem magamra. Egyszerű szabásút, szigorúan térd alá érőt, amely nem mutatta meg a lábaimat. Nyakrésznél zárt volt és csupán az anyagának rafinált volta engedte sejtetni bárkinek mi rejtőzik alatta.Nem használtam feltűnő sminket sem. Elsősorban bézs és halványlila árnyalatokkal játszottam. A műveimnek akartam a főszerepet és nem magamnak. A hajam kiengedve, frissen mosva, szőkén omlott a vállamra. Természetes színében olyan volt, mint egy üveg méz. Anya mindig azt mondta, hogy ha megmosom és megszárad, olyan, mintha fentről maga Zeusz öntene zamatos méz zuhatagot a világra. Mindig nevettem rajta.
A galéria, amelynek az esti tárlatnyitójára érkeztem, nagyjából három hete fogadott be. A tulajdonos már közelebb járt az ötvenhez,mint a négy ikszhez. Csupán az öltözködése volt konzervatív, ő maga sokkal nyitottabban kezelte a dolgokat, az üzletmenetet. Nem tudom mit látott meg bennem, vagy éppen a szobraimban, de az “Üveg és Vér” kollekcióm mind az öt darabját hajlandó volt kiállítani egy egész hónapon át, és még azt is megígérte, hogy vevőt is szerez rá. Naív voltam, hiszékeny és talán a kelleténél tudatlanabb, mert azt gondoltam, hogy pusztán pénz és áru cserél majd gazdát ezen a nyitányon. Azt nem gondoltam, hogy gártiszként  a szobrok mellé az én személyem is áruba bocsáttatott.
- Miért pont Vér és Üveg?- ott álltam az esetleges vásárló és a műterem művészeti igazgatója között. Hol egyik ajkait, hol a másikét bámulva. Mert azt nem árultam el, és igyekeztem az utolsó pillanatig titkolni előlük, hogy nem hallom őket, csupán a szájuk mozgása árulkodik szavaikról. A kérdést az az idős, hatvan felé közeledő izzadságszagú alak kérdezte, aki meg akarta vásárolni a szobrokat.
- Mert így készítettem. Az agyag közé finomra őrölt üvegport hintettem. Összetörtem az üvegeket, majd a szilánkokat még finomabbra és beledolgoztam az anyagba, végül ezzel kezdtem formázni. Nyilván az üvegszilánk megsebzi a kezet, ami vért fakaszt….ez pedig látszik a csillogó felületen, mert nem mostam le róla. Saját technika, ettől lesz egyedi.- miközben beszéltem néha lesütöttem a szemeimet, vagy másfelé pillantottan. Időnként összeakadt  a tekintetem valakiével, de siklott is tovább. Fél másodpercnél nem időztem tovább senki vonásain. Főleg mert ha érzékeltem, hogy a társaságomban valamelyik férfi beszélni kezdett újfent, akkor rájuk tekintettem. Ismét a megrendelő szólalt meg. Szája szinte sütötte a bőrömet, a leheletének erős konyak szaga volt, és a mosoly, amely a szája sarkában jelent meg, majd egészen finoman kapott groteszkül perverz élt, szinte megrémített, kivált ahogyan a mondanivalójával összekapcsoltam.
- Szívesen végignéznék egy ilyen alkotási folyamatot, amikor nem csak a kezeit vérezi össze, hanem máshol is.És kész vagyok erre többet is áldozni.A művet és a művészt egyszerre megszerezni.- döbbenten kerekedtek el a szemeim, halványlilára rúzsozott húsos ajkaim fájdalmasan szárazon nyíltak el egymástól, rózsaszín nyelvem megakadt a fogaim hegyén. Nem akartam hinni a szememnek, hogy valóban azt mondta amit.
- Nézze uram! Az alkotásaim eladóak de nem az én személyem, még kevésbé az alkotással eltöltött időm. Nem hiszem, hogy ön valóban ezt szeretné látni, de ki kell ábrándítanom: semmi esetre sem olyan felemelő az ön szempontjából, amilyennek én látom magam közben!- legbelül a torkomban éreztem, hogy a hangszálaim idegesen rezegnek, miközben beszélek hozzá. Karomra egy hűvös kéz simult, és megszorította. A fülemhez hajolt a művészeti igazgató. Lehelete sürgető, forró és idegesen szapora volt. Szinte vibrált belőle valami felfokozott indulat. Beszélt hozzám, súgott valamit...lényegtelen, mert úgysem hallottam, és nem most fogom arról felvilágosítani, amiről hetek óta fel kellett volna. Normális emberként kezeltek, és nekem ez volt a lényeg. Most azonban az önbecsülésemben és a méltóságomon esett csorba, ami teljesen darabjaira törte az én örökre dédelgetni kívánt kis naív világomat. Menekülni akartam innen. Nem nézni vissza, kifutni a galériából, a városból….elmenekülni New Yorktól, vissza Madisonba, a biztonságba, anya védelmező ölelésébe. De én voltam az oka annak, hogy itt vagyok. Fel akartam nőni, önállósodni akartam, ez pedig fájdalommal jár. Nagyobbal mint gondoltam.
Nem érdekelt, hogy a férfi a kezével visszatartani próbál, az sem, hogy szól e utánam vagy sem. Kivételesen jól jött a csend, hogy nem hallom magunk körül az estély monoton moraját, csak a talpak ütemes dobolását érzem a parkettén, meg a saját sietős koppanó lépteim visszhangját közéjük csempészve.Nekimegyek valakinek ahogyan futok, de még bocsánatot sem kérek, vissza sem nézek. A kibukni készülő könnyek fátylán át úgysem látnám ki az, és nem is érdekel. Itt most senki. Miközben a női mosdóba nyitok be, és lélekszakadva, zihálva támaszkodom meg a porcelán kagylón, lehajtott fejemre aláhullik a fáradt méz zuhatag. Megindulnak a könnyeim, nem tartom vissza őket, vállaim rázkódnak. Sajnálom a történeteket, sajnálom, hogy ezt tették velem, sajnálom a szobraimat, amelyeket megint nem fogok tudni eladni, és megint nyúlhatok a tartalék pénzhez ebben a hónapban is. Talán tavaszig még kitart….talán. Sajnálom, hogy hagyom magam mindig, hogy bántsanak, megalázzanak, hogy hangok nélkül is fájdalmat okozzanak. Sajnálom, hogy nem vagyok erősebb. Kézfejemmel megtörlöm a szemeimet, elmaszatolom rajta a festéket. Észre sem veszem. Fekete lesz a szemem alja, tökéletesen jelezve a háborgó vihart bennem legbelül. Tanácstalanul támaszkodom a porcelánra, majd zavarodottan pördülök meg. Éppen abban a másodpercben, amikor az ajtóban megjelenik valaki….egy férfi. A köszönésének végét csípem el, azt is azért, mert ajkai elkerekedve formálják az “O” betűt. Áll ott, engem néz, én meg őt. Az arcomon végigfolyt a fekete festék, és vörös barázdát hagyott maga után. Hajam kissé megviselten csapzottan áll, nyomokban sem közelíti meg azt a tökéletességet amivel érkeztem. A külsőm éppen úgy romokban, mint én magam ott legbelül.
- Üdv! Ez….ez itt a női mosdó.- jelentem ki, egy apró dadogással a hangomban, amit minden esetben a zavarom szokott okozni, meg az, hogy siket létemre megtanultam beszélni, de nem vagyok benne tökéletes. Sokan vagy fogyatékosnak, vagy külföldinek gondolnak. Megszoktam már. Mondhatni.
- De ha a férfi telve van akkor használja nyugodtan. Felőlem. Én már úgyis megyek.- indulok az ajtó felé, ahol ő áll és láthatóan eszében sincs odébb lépni. Megállok és ránézek. Egyetlen szó nélkül csak figyelem őt könnyeim csillogó maradványán át.
-Kiengedne?- innen el...futni...ahogyan akartam, ahogyan terveztem, ahogyan szeretném...itt sem kellett volna lennem. Én ostoba, én nagyon ostoba!
mind álarcot viselünk
Anonymous
Vendég
ranggal rendelkezem
 
Zeena & Ben - The Tale of Pygmalion, Act One
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Guggenheim Múzeum - Zeena és Carson
» Guggenheim Múzeum - Zeena és Carson II.
» Damian & Annie - When your pathetic Tale falls apart
» Zeena Grimes
» Zeena & JO ~ Let's learn something about cooking

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Livin' in New York :: Eltemetett múlt :: Archívum :: Játékok-
Ugrás: