One belongs to New York instantly. One belongs to
it as much in five minutes as in five years.
Belépés

a városba
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Társalgó
szavak sokasága
Új posztok
hozzászólások



Prisoners

Jordan W. Weil
Today at 1:49 am



Hazudj Ha Tudsz

Nikolay Korzakov
Today at 1:01 am



Flor & Ben & Lyn

Flor Sanchez Moreno
Yesterday at 8:07 pm



Ben és Flor

Flor Sanchez Moreno
Yesterday at 7:46 pm



Figyelmeztetések és törlések

Admin
Yesterday at 4:00 pm



April I. Maystone

Nora Weston
Yesterday at 3:48 pm



My Hot Personal Trainer

Amelia Carter
Yesterday at 1:45 pm



Foglalt vezetéknevek

April I. Maystone
Yesterday at 11:47 am



Foglalt keresztnevek

April I. Maystone
Yesterday at 11:46 am
Lakosok
nyilvántartása
Csoport neve
Média 8 2
Diákok 11 5
Törvényszegõk 7 10
Bûnüldözés 8 8
Hivatal 2 3
Üzlet 6 2
Oktatás 4 3
Munkások 5 4
Egészségügy 6 5
Összesen 57 42
Ismerõs idegenek
New York utcáin
Jelenleg 5 felhasználó van itt :: 1 regisztrált, 0 rejtett és 4 vendég :: 1 Bot

Sylvia Juel


A legtöbb felhasználó (67 fő) Vas. Márc. 12, 2017 6:18 pm-kor volt itt.

Share | 
 

 Fable & Ewan - Who are you?

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
ÜzenetSzerző
TémanyitásTárgy: Fable & Ewan - Who are you?   Hétf. Aug. 20, 2018 7:57 pm


Fable & Ewan
Az újabb év – számomra legalábbis – mindig az új évfolyam miatt érdekes. Nem számítok annyira szőrös szívű tanárnak, vagy ki tudja, akiket kiszórok az első félév során bizonyára erről másképp nyilatkoznak, de az a nem túl nagy létszám, ami végül megmarad egy-egy gyakorlati orientált csoportban, menet közben a szívemhez is nő. Mindig jóban vagyok a diákjaimmal, néha talán túl jóban is, de mindenki úgy csinálja, ahogy tudja, és amiben hisz. Én így vagyok hatékony. De ez nem azt jelenti, hogy elnéző is lennék velük, vagy ne lennék kellően szigorú.
Az elsősök viszont új terep. Ott még nem ismerjük egymást, és minden évben van néhány érdekes jelentkező, vagy éppen különleges eset. Főleg az elméleti tárgyak terén, ahová lényegében bárki beülhet, ha úgy tartja kedve. Ahogy belépek a nagyelőadóba, szembesülök is vele, hogy miért nem érdemes egy elméleti művészeti tárgyat reggel nyolcas kezdésre betenni, a névsor nagyobbik fele ugyanis hiányzik, de annyira nem is bánom. Legalább nem kell kiabálnom, hogy az utolsó sorban is hallják, amit mondok.
- Üdvözlök mindenkit, aki fel bírt kelni ma reggel. Ezek szerint vagy önök a csoport szívósabbik fele, vagy akikkel nagy eséllyel nem fogok összefutni az éjszakai szórakozóhelyeken. – Csak lazán. Szeretem kezdésképp feldobni a hangulatot, de valóban nem kizárt ez az eshetőség, ahogy az sem, hogy direktben velük megyek ki valahová. Ugyan nem az elsősökkel, hanem akikkel már jól ismerjük egymást. Alapvetően nagyon is koránkellőnek számítok, de ez nem szokott megakadályozni benne, hogy kimozduljak. Az alvásigényem messze az átlag alatt mozog.
- A nevem Ewan Brooks, a feladatom pedig, hogy a gyakorlati munkával párhuzamosan az elméleti-kritikai tudásuk fejlődéséhez is hozzájáruljak. Vagy hogy még idejében rádöbbentsem önöket, hogy rossz szakra jelentkeztek – pillantok fel rájuk halvány mosollyal, miután a magammal hozott könyveket lepakoltam az asztalra, és egyúttal be is kapcsoltam a kivetítőt. – Illetve hogy jobban megvizsgáljuk, mi is áll egy jól sikerült mű hátterében. Szinte végig az elhangzott javaslatok és korrigálás alapján fogunk dolgozni, tehát aki arra számít, hogy chatelgetve végigszundikálja az órát, annak sajnos csalódást kell okoznom – állapodik meg a tekintetem máris egy szőkeségen, aki egy kicsit elkülönülve ül a többiektől, bár mások is ülnek elszórtan, ez nem gond, az viszont már zavaróbb, hogy eddig még egyszer sem emelte fel a fejét. Megteheti, hiszen csak egy elméleti óra, de velem sajnos peche van, én ugyanis háklis vagyok a figyelemre. Nem vagyok tekintélyelvű tanár, de ha már bejött, legalább csináljon úgy, hogy érdekli, amiről beszélek. Sok mindent megengedek, de szeretem érezni, hogy én irányítok.
- A folyamatos órai részvételt elvárom. Azoktól is, akik a hátsó sorban ülnek, és úgy vélik, úgysem veszem észre, hogy mással foglalkoznak. – Célzás? Igen. És várok is egy-két röpke pillanatot, óhajt-e felém fordulni a kisasszony.
- A félév legfőbb témája a modell festése, rajzolása önmagában, illetve a körülötte lévő térrel. Ismerkedés a különböző ábrázolási technikákkal. És bár elméleti óra, néhány egyszerűbb gyakorlatot is igyekszem majd belecsempészni a rendelkezésre álló időnkbe. Van-e kérdés eddig? – hordozom végig rajtuk a tekintetem újra, és fél fenékkel felülök az asztalra, ahogy szoktam.
- Kötelező vagy ajánlott olvasmányok listája? – ugrik nyomban a lehetőségre egy szemüveges srác, az első sorból. Első pillantásra bocsánatosan stréber benyomást kelt, de nem tűnik reménytelen esetnek.
- Ezt majd inkább ment közben pontosítjuk, de a Der nackte Mensch és A kockától az aktig kötetet már most be lehet készíteni az ágy mellé, unalmas éjszakákra – nézek rá kifürkészhetetlen tekintettel, de hallom, hogy a lányok felkuncognak a háttérben, mire az én vonásaimon is átfut egy halvány kis derű. – Más?
- Ha nincs több, akkor a mai óra menetrendje úgy néz ki, hogy egy-két stílus és fogalmi kérdés átbeszélése után kivetítek néhány nagynevű alkotást, és leolvasunk róla, amit csak tudunk. Külön felhívom a figyelmet, hogy kritizálni is lehet, de ez esetben az indoklást is hallani akarom.
Az idő gyorsan szalad, hamar túlesünk a kilencven perc oroszlánrészén, én viszont azon kapom magam, hogy a tekintetem vissza-visszavándorol arra a bizonyos hölgyre, aki továbbra sem mutat túlzott érdeklődést az elhangzottakkal kapcsolatban. És azt is csak konstatálni tudom, hogy egyre jobban bosszant vele. Még nem tudom hogyan, de úgyis teremtek rá alkalmat, hogy ezt ő is érezze.
El is érkezik az óra leginkább interaktív része, a festményelemzés. Olykor egész jókat mondanak, az elől ülő srác kifejezetten tájékozottnak tűnik, de a többiektől is hangzanak el hasznos észrevételek. Az első órán még amúgy sem szoktam sokat várni. Az egyik képnél a festő és a modell közti kapcsolatra terelődik a téma. A képen ugyanis egy különösen kacér hölgy pózol, számítottam is rá, hogy ez be szokta indítani a fantáziájukat. És általában ezt az alkalmat szoktam felhasználni arra, hogy eláruljam az általam egyik legfontosabbnak tartott szabályt.
- Sosem lehet tudni, hogy mi az, ami az adott művészre ihletően hat, hisz’ mások vagyunk, máshogy is működünk, de fontos, hogy még az elején az eszükbe véssék: a közhiedelemmel ellentétben nem a modelltől kell várni az ihletet, vagy más néven a csodát, ami majd megszállja magukat, ahhoz hogy igazán jó alkotás szülessen elsősorban az a kérdés, hogy a festő mit tud kihozni a modellből, akivel dolgozik.

avatar
Oktatás
Play by :
Gaspard Ulliel
Kor :
33
Foglalkozás :
egyetemi professzor, festő-grafikus
Hozzászólások száma :
33

Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 

Fable & Ewan - Who are you?

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

 Similar topics

-
» Ewan Matthews

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Livin in New York :: New York :: Manhattan :: Kórházak és hivatalos helyszínek-
^
ˇ